صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / راه‌های دریافت و ثبت شکایات بیمه‌شدگان و شرکای کاری سازمان بیمه سلامت

راه‌های دریافت و ثبت شکایات بیمه‌شدگان و شرکای کاری سازمان بیمه سلامت

رئیس گروه ارزیابی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران، راه‌های ثبت شکایات بیمه شدگان و همچنین شرکای کاری این سازمان را تشریح کرد.

سازمان بیمه سلامت

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سیروس سالمی با اشاره به اینکه راه‌های مختلف و متفاوتی برای ثبت و رسیدگی به شکایات بیمه شدگان و همچنین شرکای کاری از جمله مراکز تشخیصی درمانی و دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت وجود دارد گفت: فارغ از شیوه ثبت شکایات، رسیدگی و پیگیری آنها، طبق روش اجرایی رسیدگی به شکایات دارای یک فرآیند خاص و یکسان در ادارات کل استانی و ستاد مرکزی است.

وی سامانه ثبت شکایات سامد(سامانه ارتباط مردم با دولت) را یکی از راه‌های ثبت شکایات عنوان و تصریح کرد: پس از ثبت شکایات توسط مردم در این سامانه، در استان‌ها از طریق استانداری‌ها و در ستاد نیز از طریق ریاست جمهوری شکایت به کارتابل سازمان بیمه سلامت در استان‌ها و ستاد ارسال می‌شود و مسئولین رسیدگی به شکایت در استان‌ها و همچنین واحد پاسخگویی به شکایات در ستاد، شکایت مطرح شده را به جریان انداخته و پس از پیگیری‌های لازم مجددا جواب شکایت ثبت شده را در همان سامانه بارگزاری کرده و از طریق همان سامانه به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

سالمی همچنین به سامانه ثبت شکایات سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه همکاران سازمان بازرسی در ادارات مختلف مستقر هستند، سامانه‌ای نیز جهت پیگیری و رسیدگی به شکایات در اختیار مردم قرار داده‌اند که شکایات خود را در این سامانه ثبت و پیگیری کنند که شیوه رسیدگی و پاسخ‌دهی مشابه سامانه سامد است.

وی در خصوص سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: مردم از طریق شماره‌گیری ۱۶۶۶ شکایات خود را به صورت تلفنی بیان کرده و کاربر پاسخگو شکایات را در پورتال مخصوصی ثبت و جهت پیگیری به کارتابل رسیدگی به  شکایات ارجاع می‌دهد. پس از این مراحل مسئول رسیدگی به شکایات نیز طبق روش اجرایی پاسخگویی به شکایات وظیفه رسیدگی و پیگیری آن را را به عهده دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، سالمی به شکایات ثبت شده از طریق سیستم دبیرخانه نیز اشاره کرد و گفت: این شکایات یا به صورت مراجعه مستقیم ارباب رجوع به ادارات کل استانی و ستاد مرکزی یا از طریق نامه‌های ارسالی از سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی ثبت می‌شوند که مانند سایر روش‌های دیگر، مسئول رسیدگی به شکایات، مسئول رسیدگی وپیگیری و تهیه پاسخ برای شخص متشاکی یا مرجع پیگیر است.

رئیس گروه ارزیابی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران در پایان سخنان خود تاکید کرد: در تمام مراحل توضیح داده شده مدت زمان رسیدگی و پاسخگویی به شکایت ۱۲ روز کاری در نظر گرفته شده که همکاران استانی و ستاد موظف به رعایت آن هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد حدود ۳۰ درصدی صدور مجوز تولید دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، دکتر حسین شمالی با بیان این مطلب اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.