صفحه اصلی / استان ها / کردستان / ۱۰۳۶ هکتار جنگلکاری در سطح کردستان انجام می‌شود
۱۰۳۶ هکتار جنگلکاری در سطح کردستان انجام می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان:

۱۰۳۶ هکتار جنگلکاری در سطح کردستان انجام می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت : از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی یک هزار و 36 هکتار عملیات جنگل‌کاری، توسعه جنگل و غنی سازی جنگل در شهرستان هایی با پوشش جنگلی انجام می شود.

جنگل‌کاری

به گزارش کسب و کار نیوز، سعدی نقشبندی در پنجمین جلسه ستاد استانی هماهنگی اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری با اشاره به اجرای طرح جنگلکاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اظهار کرد: جهت اجرای این عملیات ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شهرستان‌های مریوان، کامیاران، بانه و سنندج در قالب طرح‌های بیولوژیک آبخیزداری انجام می‌شود.

وی افزود: از مجموع ۱۳۸ میلیارد ریال اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیات‌های مکانیکی شامل سدهای گابیونی و سنگی ملاتی و پروژه‌های بیولوژیک مانند بذر کاری، کپه کاری، کنتور فارو و تبدیل دیم‌زارهای کم بازده قرق در مراتع استان مد نظر بود که هفته گذشته با اعلام ستاد ملی اجرای پروژه‌های آبخیزداری عملیات جنگل‌کاری و توسعه جنگل نیز به سایر پروژه‌ها اضافه شد .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با تاکید بر اجرای این طرح با مشارکت جوامع محلی تصریح کرد: درنظر داریم که در مناطق مستعد اجرای طرح‌های جنگل‌کاری ،گونه‌های جنگلی اقتصادی و چند منظوره از جمله بادام، سماق، فندوق، گلابی جنگلی، پسته وحشی، سنجد و زالزالک با مشارکت جوامع محلی در این طرح‌ها غرس شود.

وی عنوان کرد: در این طرح اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حوزه‌های جامع آبخیز که دارای طرح مطالعاتی مصوب است با همکاری بهره برداران و جوامع محلی، دهیاری ها، شوراهای اسلامی روستاها و نظارت مستمر کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و ادارات منابع طبیعی شهرستانهای تابعه استان، زمین و نهاده ( بذر و نهال) در اختیار بهره‌برداران محلی قرار می‌گیرد.

نقشبندی در پایان یادآور شد: بهره برداران ضمن این‌که نسبت به حفاظت و احیا و  توسعه جنگل‌کاری در عرصه‌های ملی مذکور متعهد می‌شوند در آینده نزدیک از محصولات فرعی جنگل انتفاع اقتصادی می‌برند که این امر با استقبال مردم و بهره‌برداران محلی در استان روبرو بوده است.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.