چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کردستان / دولت ارز را در اختیار بازار ثانویه قرار دهد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج:

دولت ارز را در اختیار بازار ثانویه قرار دهد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج گفت: در شرایط اقتصادی کشور تعدادی افراد معدود که از تصمیمات دولت مطلع هستند و با توجه به این که دسترسی به اطلاعات دارند آگاهانه اقدام به سودجویی و منفعت‌طلبی می‌کنند.

سکه و ارز

به‌ گزارش ایسنا، سیدکمال حسینی در نشست رؤسای اتاق‌های بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی سراسر کشور که در اتاق ایران برگزار شد، اظهار کرد: هر روز کشور شاهد تصمیمات لحظه‌ای و آنی تحت عنوان صدور بخشنامه و دستورالعمل جدید است که متاسفانه فعالان اقتصادی و عموم مردم را عاسی کرده و به دلیل نبود دسترسی به موقع و بهنگام نمی‌توانند فعالیت‌های اقتصادی خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

وی افزود: افراد سودجو، در بخش‌های مختلف دولتی، مجلس و حتی بخش خصوصی هم حضور دارند که اقتصاد کشور به حمیت منفعت طلبی آنان دچار چالش‌های اساسی شده است و این همه آشفتگی بازار به دلیل بار روانی و بازی‌های دلار در جامعه به‌وجود آمده است.

وی تاکید کرد: با روش‌ها و مکانیزم‌های آسانتری می‌توان سودجویانی که اقدام به اخذ ارز کرده‌اند را رصد کرد و دیگر بازاریان و فعالان اقتصادی خوشنام کشور را نباید بدنام کرد، در گذشته همواره به ظرفیت خالی واحدهای تولیدی اشاره می‌کردیم اما با این شرایط جدید اقتصادی که صادرات مقرون به صرفه است به جای این‌که خون تازه‌ای  به تولیدات صادرات‌محور تزریق کنیم و حمایت واقعی‌تری از آن داشته باشیم متاسفانه همه را به یک چشم می‌بینند و به بهانه‌های مختلف انبارها را پلمب و هر روز به  بهانه‌ای صادرات را محدود می‌کنند.

حسینی اظهار کرد : جایگاه بخش خصوصی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به عنوان موتور محرکه اقتصادی باید مورد تکریم و احترام قوای سه گانه باشند، امروز اقتصاد دچار چرخه معیوبی شده و به بازار ثانویه هم سرایت کرده است، دولت می‌خواهد تورم را با مدیریت دستوری نرخ ارز کنترل کند و به همین دلیل به عدم شفافیت و میزان فساد در بازار دامن زده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج عنوان کرد: با توجه به تورم موجود حرکت ما باید به سمت اقتصاد آزاد باشد به گونه‌ای که دولت ارز را در اختیار بازار ثانویه قرار دهد و خود کنار برود که فعالان اقتصادی و کنشگران واقعی این عرصه خودشان ایفای نقش کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.