صفحه اصلی / سیاسی / دولت / حمایت از حفظ برجام، حمایت از شورای امنیت و صلح و امنیت در منطقه جهان است
حمایت از حفظ برجام، حمایت از شورای امنیت و صلح و امنیت در منطقه جهان است

روحانی در دیدار رئیس جمهور سوئیس:

حمایت از حفظ برجام، حمایت از شورای امنیت و صلح و امنیت در منطقه جهان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حمایت کشورهای جهان از حفظ و تداوم برجام تنها حمایت از ایران نیست، بلکه حمایت از توافق مورد تایید شورای امنیت و صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه است و همه باید در این راستا تلاش کنند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار «آلن برسه» رئیس جمهور سوئیس، با اشاره به اینکه توسعه روابط و همکاری ایران و سوئیس در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همواره حائز اهمیت است، گفت: ملت ایران همواره احترام خاصی برای دولت و ملت سوئیس قائل هستند.
رئیس جمهور با بیان اینکه پس از برجام تحرک خوبی در راستای توسعه روابط تهران-برن شکل گرفته است، اظهار داشت: در شرایط کنونی همه باید تلاش کنیم تا برجام به عنوان توافق مهم بین المللی و دستاورد بزرگ دموکراسی در جهان را حفظ کنیم.
 روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علی رغم مشکلاتی که به واسطه خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام بوجود آمده، در صورت جبران تعهدات توسط سایر طرفین همچنان به تعهدات خود پایبند خواهد بود.
رئیس جمهور اهتمام و جدیت مسئولان دو کشور در توسعه روابط و همکاری های بانکی را عاملی مهم در گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی فی مابین دانست و افزود: خوشبختانه کشورهای اروپایی در بیانیه نشست اخیر خود تاکید کرده اند که باید مکانیزم مالی مناسب برای ادامه و توسعه همکاری ها با ایران را اتخاذ کنند که باید در این راستا تلاشهای مضاعفی انجام شود.
 روحانی همچنین با تقدیر از ابراز همدردی و تسلیت دولت و ملت سوئیس با ملت ایران در حادثه تروریستی اهواز، با بیان اینکه ایران از قربانیان بزرگ تروریسم و استفاده از سلاح کشتار جمعی در جهان است، خاطرنشان کرد: باید همه کشورها در مبارزه با تروریسم و عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی جدیت داشته باشند.
رئیس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه روابط، گفتگوها و همکاری ها با سوئیس در راستای حل و فصل مسائل و موضوعات منطقه ای و بین المللی و کمک‌های انسان دوستانه به مردم بحران زده یمن است.
«آلن برسه» رئیس جمهور سوئیس نیز در این دیدار، ضمن تسلیت حادثه تروریستی اهواز به دولت و ملت ایران، بر ضرورت گسترش تعاملات و گفتگو میان مسئولان دو کشور در راستای توسعه روابط و همکاری های فی مابین تاکید کرد و گفت: دولت سوئیس همواره از توافق برجام حمایت کرده و برای حفظ و تداوم آن تلاش خواهد کرد.
رئیس جمهور سوئیس با تجلیل از درایت و عکس العمل هوشمندانه ایران در واکنش به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، و با تاکید بر اینکه ایران به تعهدات خود به طور کامل پایبند بوده است، اظهار داشت: برجام تنها توافق میان چند کشور نبود، بلکه قطعنامه شورای امنیت هم ضامن آن است و وظیفه داریم پس از خروج آمریکا از حقوق ایران حمایت کنیم.
وی توسعه روابط و همکاری‌ها با ایران در زمینه های مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را حائز اهمیت دانست و بر تلاش در راستای رسیدن به چارچوب مالی کارامد برای ادامه تبادلات تجاری و اقتصادی و همکاری های مشترک با ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مخبر: هیچ گره اقتصادی غیر قابل حل وجود ندارد

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد مخبر صبح امروز (سه شنبه) در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.