صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ثبت اختراع دستگاه “آندوسکوپی مبتنی بر تکنولوژی SMT با منبع نور بهینه

به همت محققان دانشگاه امام رضا(ع) صورت گرفت؛

ثبت اختراع دستگاه “آندوسکوپی مبتنی بر تکنولوژی SMT با منبع نور بهینه

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، موفق به ثبت اختراع نوع خاصی از منبع نور بهینه دستگاه آندوسکوپی مبتنی بر تکنولوژی SMT شدند.

استانها/ آندوسکوپی

به گزارش کسب و کار نیوز، قاسم صادقی بجستانی، مدیر گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به ثبت اختراع نوع خاصی از منبع نور بهینه دستگاه آندوسکوپی مبتنی بر تکنولوژی SMT توسط این گروه گفت: طراحی و تولید نمونه‌های اولیه این دستگاه حدود ۷ سال و با سرمایه‌ای نزدیک به ۱۴۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی تصریح کرد: نمونه‌های خارجی این دستگاه تا ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارند، اما این نمونه با کمتر از ۱۰ میلیون تومان قابل تولید انبوه است که در صورت حمایت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

صادقی خاطر نشان کرد: با این تکنولوژی می‌توان همه دستگاه‌های آندوسکوپی را که از تکنولوژی‎های قدیمی‎تر هالوژن، زنون و LED استفاده می‌کنند، به‌روز کرده و به چرخه بیمارستان با گارانتی ۵ ساله برگرداند. این مهم می‌تواند نقش بسیار اساسی در کاهش هزینه‌های بیمارستانی داشته باشد.

صادقی ادامه داد: این طرح در گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با همکاری مهندس محمود تاج بخش و من انجام شده است و با توجه به گسترش عمل‌های آندوسکوپی در صورت حمایت مالی می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از خروج ارز از کشور داشته باشد.

مدیر گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، با اشاره به کارکرد دستگاه آندوسکوپی یا درون‌بینی، اظهار کرد: در پزشکی عمل دیدن و مشاهده درون بدن با مقاصد تشخیصی یا گاهی درمانی است که با دستگاهی به نام آندوسکوپ صورت می‌گیرد. اصول کار آندوسکوپی استفاده از یک آینه و نور باز تابیده ‌است.

بر اساس اعلام دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، وی ادامه داد: دستگاه آندوسکوپی تازه اختراع شده در واقع منبع نور است که پزشک با استفاده از آن می‌تواند وضعیت بیمار را تشخیص داده و درمان کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.