صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / برای برقراری دسترسی بخش خصوصی به سامانه نیما آماده‌ایم
برای برقراری دسترسی بخش خصوصی به سامانه نیما آماده‌ایم

بانک مرکزی اعلام کرد

برای برقراری دسترسی بخش خصوصی به سامانه نیما آماده‌ایم

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد برای ایجاد شفافیت در فرآیند خریدوفروش ارز در سامانه نیما، آمادگی دارد دسترسی لازم برای ارائه اطلاعات مربوطه به فعالان بخش خصوصی را برقرار کند. برای این کار اتاق‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها مشخصات رابط خود را به بانک مرکزی ارسال کنند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خطاب به تمام اتاق‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها اعلام کرد: به‌منظور ایجاد شفافیت در فرآیند فروش ارز حاصل از صادرات و تأمین ارز واردات، آمادگی ایجاد دسترسی لازم برای ارائه اطلاعات مربوطه به فعالان مرتبط با حوزهٔ آنها را دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، بر این اساس لازم است اتاق‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های مورد اشاره ضمن دریافت تأییدیه از فعالان مرتبط با حوزه فعالیت خود، طی نامه‌ای مشخصات رابط خود اعم از نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس را به معاونت ارزی بانک مرکزی ارسال کنند.

طبق اعلام بانک مرکزی، برای ارسال مشخصات فعالان اقتصادی دارای شخصیت حقیقی باید نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراه شخص به پیوست برای معاونت ارزی این بانک ارسال شود.

همچنین برای ارسال مشخصات فعالان اقتصادی دارای شخصیت حقوقی باید مشخصات شخص حقوقی شامل نام شرکت، شناسه ملی شرکت، نام و نام خانوادگی مدیرعامل، کد ملی مدیرعامل و شماره موبایل او به معاونت ارزی بانک مرکزی ارائه شود.

بانک مرکزی در اطلاعیه خود متذکر شده است که دریافت تائیدیه از اشخاص حقیقی و حقوقی فهرست پیوست برای دسترسی به اطلاعات آنها بر عهده اتاق، انجمن و صنف مربوطه است و ایشان موظف به حفظ محرمانگی اطلاعات مورد اشاره هستند.

همچنین تأکید دارد: به‌منظور اطلاع فعالان محترم اقتصادی، یک هفته پیش از ایجاد دسترسی مذکور، فهرست‌های ارسالی به این بانک به تفکیک درخواست‌کننده در سایت بانک مرکزی قرار می‌گیرد.

طبق اعلام بانک مرکزی: اطلاعات قابل‌ارائه صرفاً شامل معادل یورو ارزهای فروخته‌شده و خریداری شده در سامانه نیما و پرتال ارزی خواهد بود و دیگر اطلاعات از قبیل نوع ارز، کشور مقصد، مشخصات فروشنده خارجی، کارگزار، و بانک عامل به‌صورت محرمانه ارائه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.