صفحه اصلی / استان ها / کردستان / ارسال ۲۲۰ کیسه خون از کردستان به اهواز

ارسال ۲۲۰ کیسه خون از کردستان به اهواز

مدیرکل انتقال خون کردستان از ارسال 220 واحد فرآورده گلبول قرمز جهت کمک به حفظ ذخایر انتقال خون خوزستان و تسهیل روند درمان بیماران و مجروحان حادثه تروریستی اهواز خبر داد.

اهدای خون

محمدسعید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه این تعداد کیسه خون شامل همه گروه‌های خونی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه اهداکنندگان خون دارای گروه خون منفی تنها هفت درصد از جمعیت اهداکنندگان را تشکیل میدهند و در شرایط بحرانی جمع‌آوری و حفظ ذخایر این گروه‌ها دارای اولویت و دشوار است، تلاش شد تا واحدهای خون گروه منفی به اهواز ارسال شود. 

وی به وجود و کارکرد شبکه خون رسان در کشور اشاره و اظهار کرد: این شبکه حجم ذخایر خون در استان‌ها را به صورت روزانه پایش می‌کند و چنانچه نیاز به فرآورده‌های خون در یک استان افزایش یابد استان‌های معینی که برای کمک به استان نیازمند در نظر گرفته شده‌اند وارد عمل خواهند شد. 

مدیرکل انتقال خون کردستان در خصوص انتقال خون در شرایط اورژانسی، عنوان کرد: انتقال خون اورژانس به تجویز گلبول‌های قرمز پیش از تکمیل برخی از آزمایش‌های استاندارد قبل از تزریق خون، هنگامی که تاخیر در تزریق خون ممکن است حیات بیمار را به مخاطره بیندازد اتلاق می‌شود . 

وی با تاکید بر اینکه در شرایط اورژانسی و در خونریزی‌های کلان حفظ ظرفیت حمل اکسیژن و حجم خون داخل عروق بیمار ضروری است، تصریح کرد: وجود خون سالم، کافی و در دسترس مراکز درمانی اصلی‌ترین راه نجات جان بیمارانی است که دارای خونریزی‌های شدید هستند. 

کریمیان با بیان اینکه ارسال خون به استان خوزستان همواره در دستور کار انتقال خون کردستان بوده است، اعلام کرد: انتقال خون کردستان در شش ماه نخست سال جاری ۶۸۳ فرآورده خون را به استان خوزستان ارسال کرده که اکنون این آمار به ۹۰۳ واحد رسیده است. 

وی میزان ذخایر خون استان را نیز در وضعیت مطلوبی دانست و گفت: ذخایر خون استان همواره بین پنج تا هفت روز است و در برخی از روزهای سال همچون ایام پیش از ماه مبارک رمضان یا قبل از آغاز سفرهای تابستانی و نوروزی برنامه‌هایی برای افزایش این ذخایر اجرا می‌شود. 

مدیرکل انتقال خون کردستان تاکید کرد: انتقال خون کردستان به دلیل طول عمر کوتاه برخی فرآورده‌های خون همچون پلاکت موظف است توازن میان مصرف و ذخیره را رعایت کرده و پاسخگوی تمامی مراکز درمانی استان و شبکه خون‌رسان کشوری باشد. 

به گزارش کسب و کار نیوز، انتقال خون کردستان دارای دو مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان‌های سنندج و سقز است و فرآورده‌های تولیدی این اداره کل در بین ۱۷ مرکز درمانی استان توزیع می‌شود. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.