صفحه اصلی / سرخط خبرها / هلال احمر به افزون بر۵۷ هزار حادثه دیده خدمات رسانی کرد
هلال احمر به افزون بر۵۷ هزار حادثه دیده خدمات رسانی کرد

هلال احمر به افزون بر۵۷ هزار حادثه دیده خدمات رسانی کرد

زاهدان-مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 57 هزار و 391 حادثه دیده حوادث مختلف در 6 ماهه نخست امسال از خدمات این نهاد در استان بهره مند شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز، رسول راشکی کل حوادث رخ داده در سیستان و بلوچستان را ۳۹۱ مورد ذکر کرد و اظهار داشت: در این مدت ۵۷ هزار و ۲۶۰ آسیب دیده حوادث نیز خدمات جمعیت هلال احمر دریافت کردند.
وی ادامه داد: ۶ هزار و ۷۹۱ نفر نیز در این مدت توسط نیروهای هلال احمر سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان کل نجات یافتگان حوادث این مدت استان را ۶۱۷ نفر ذکر کرد و افزود: ۱۱۲ نفر از افراد نجات یافته به دلیل شدت جراحات وارده به مراکز بهداشتی درمانی منتقل و ۴۹۵ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
راشکی افزود: در این مدت چهار هزار و ۳۸۹ نفر در قالب هزار و ۴۵ تیم جمعیت هلال احمر به خدمات رسانی پرداختند.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱٫۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.
هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.