صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مجارستان: باید به هر قیمتی مانع خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا شد
مجارستان: باید به هر قیمتی مانع خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا شد

مجارستان: باید به هر قیمتی مانع خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا شد

دولت مجارستان اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید به دنبال مذاکره بر سر یک توافق منصفانه بریگزیت به منظور خروج بریتانیا از این بلوک باشد و باید به هر قیمتی جلوی خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا را بگیرد.

پیتر سیارتو وزیر خارجه مجارستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، اخیرا رهبران اتحادیه اروپا به اتفاق آرا در نشستی در سالزبورگ گفتند طرح ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای حفظ بخشی از عضویت کشورش در اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا مورد قبول نیست.

پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان در مصاحبه با رویترز در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: کمیسیون اروپا یکی از مقصران تصمیم بریتانیا برای ترک این بلوک با توجه به ایفای نقش به عنوان “فرماندار” به جای احترام به دیدگاه‌های مردم است.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد: ما ممطئن هستیم که برای بریگزیت احتیاج به یک توافق هست. ما باید هر گونه تلاشی صورت دهیم تا نگذاریم وضعیت به یک بریگزیت بدون توافق برسد.

او ادامه داد: من این نوع دسته‌بندی سخت یا نرم برای بریگزیت را نمی‌پسندم. رویکرد ما این است که ما نیاز به یک توافق منصفانه داریم که به نفع هر دو طرف باشد و در عین حال باید از وضعیتی که در آن توافق تجارت آزاد بین بریتانیا و اتحادیه اروپا برقرار نشود، اجتناب کنیم.

وی افزود: تبعات یک بریگزیت بدون توافق که مجبور به توسل جستن به قوانین سازمان تجارت جهانی باشد، برای بازرگانی مخرب بوده و برای کشوری مثل مجارستان که وابستگی سنگینی به سرمایه‌گذاری‌های بریتانیا دارد، شدیدا زیان‌آور خواهد بود.

او همچنین گفت که کنار گذاشتن بریتانیا از پروژه‌ها و برنامه‌های امنیتی مهم نظیر برنامه فضایی گالیله در اتحادیه اروپا منطقی نیست.

او تاکید کرد: کنار گذاشتن آن‌ها از این برنامه‌ها خیلی بیشتر از آنچه که ما تصور می‌کنیم برای طرف اروپایی خسارت خواهد داشت. برقراری یک توافق برای بریگزیت یک ضرورت مطلق است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.