صفحه اصلی / سرخط خبرها / صنعتگران سیستان و بلوچستان بیمه می شوند
صنعتگران سیستان و بلوچستان بیمه می شوند

صنعتگران سیستان و بلوچستان بیمه می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار طرح شناسایی و بیمه صنعتگران کشور به دستور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت پایلوت از شهریور ماه در این استان آغاز شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علیرضا جلالزایی اظهار داشت: در قالب این طرح تمامی صنعتگران فعال در حوزه صنایع دستی سیستان و بلوچستان با همکاری فرمانداری ها و دهیاری ها شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.
وی افزود: با شناسنامه دار شدن فعالان حوزه صنایع دستی سیستان و بلوچستان دیگر محصولات دست ساخته این افراد به قیمت ارزان به دست دلالان نمی رسد و آنان می توانند در نمایشگاههای مختلف داخلی و خارجی شرکت و آثار خود را به نمایش بگذارند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان سوزن دوزی، سکه دوزی و حصیر بافی بلوچستان، سفال کلپورگان سراوان، سفال هلونچکان نیکشهر، سفال کوهمیتک سرباز، خُلَک بافی، گلیم بافی، سیاه دوزی، صنایع دستی دریایی، پارچه بافی سنتی(جومه بافی)، کارت بافی(نوار بافی) تسبیح سازی، زیورآلات سنتی، خامه دوزی سیستان، لباس های محلی، یزدبافی و آهنگری را از جمله رشته های صنایع دستی استان ذکر کرد.
جلالزایی از حضور صنعتگران سیستان و بلوچستان در نمایشگاه سلامت عمان خبر داد و افزود: ۱۳ نفر از صنعتگران حوزه صنایع دستی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر، شهرداری زاهدان، شیلات، اتاق بازرگانی و غیره از امروز تا پنجم مهر در این نمایشگاه حضور دارند و در قالب پنج غرفه ظرفیت های این استان را در بخش های مختلف به نمایش می گذارند.
وی معرفی ظرفیت های حوزه صنایع دستی و گردشگری، زیرساخت‌های پزشکی و بیمارستانی، مراقبت‌های پزشکی، دارو، گردشگری سلامت و ظرفیت های سرمایه گذاری های مشترک را از جمله مهمترین برنامه های تیم اعزام شده به عمان ذکر کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.