صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / شورای حقوق بشر سازمان ملل حکم تخریب روستای فلسطینی خان الاحمر را محکوم کرد
شورای حقوق بشر سازمان ملل حکم تخریب روستای فلسطینی خان الاحمر را محکوم کرد

شورای حقوق بشر سازمان ملل حکم تخریب روستای فلسطینی خان الاحمر را محکوم کرد

شورای حقوق بشر سازمان ملل اقدامات اشغالگرایانه و غیرقانونی رژیم صهیونیسیت و همچنین تصمیم این رژیم برای تخریب منازل فلسطینی‌ها در روستای "خان‌الاحمر" واقع در شرق شهر قدس را محکوم کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سخنرانان در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل تصویب قانون “کشور یهود” در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و همچنین مخالفت دادگاه اسرائیل با اعتراضات فلسطینیان به تخریب منازلشان در روستای “خان‌الاحمر” را محکوم کردند و آن را مخالف با قوانین بین‌المللی و مصوبه‌های سازمان ملل دانستند.

نمایندگان گروه‌های عربی، آفریقایی، کشورهای بی‌طرف، کشورهای شورای همکاری اسلامی، کشورهای آمریکای لاتین، شورای همکاری خلیج فارس و شماری از کشورهای مختلف و تعدادی از موسسات جامعه مدنی به بررسی این موضوع پرداختند.

از سوی دیگر  اعتصاب در داخل روستای خان الاحمر واقع در شرق شهر قدس وارد بیستمین روز خود شده است.

حامیان خارجی و همچنین فعالان حقوق بشر ده‌ها اصله درخت در این روستا کاشتند که به منزله اعلام مخالفت فلسطینیان با عملیات تخریب روستا به ویژه پس از هشدار رسمی مقامات رژیم صهیونیستی برای تخلیه این مکان تا قبل از اکتبر است.

در همین راستا، عبدالله ابو رحمه، مدیر کمیته مقاومت مردمی برای مبارزه با دیوار حائل و شهرک‌سازی تصریح کرد: این اقدام بیانگر پایداری و استقامت اهالی روستای خان‌الاحمر در برابر ابزار سرکوب اسرائیلی است.

وی خواستار افزایش سطح همبستگی با اهالی خان‌الاحمر به ویژه با نزدیک‌شدن به موعد تخریب این روستا شد.

مقامات رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به ساکنان روستای “خان الاحمر” اخطار دادند که تا اول اکتبر آتی خودشان خانه‌های‌شان را خراب کنند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی پنجم سپتامبر جاری حکم تخریب روستای خان الاحمر را صادر کرد. این تصمیم واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی زیادی را به همراه داشت.

 در این روستا حدود ۲۰۰ فلسطینی زندگی می‌کنند و در این روستا یک مدرسه‌ وجود دارد که به ۱۷۰ دانش‌آموز از مکان‌های مختلف در این منطقه خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر، عدنان غیث، دبیر اول جنبش فتح در قدس نسبت به یهودی‌سازی شهر قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی در آن به ویژه مسجدالاقصی و روستای خان‌الاحمر از سوی مسؤولان رژیم صهیونیستی هشدار داد.

غیث در جریان دیدار با هیئتی از سازمان‌ها و گروه‌های رسمی و مردمی در قدس خواستار تداوم مقابله با تلاش‌های رژیم صهیونیستی با هدف یهودی‌سازی کامل شهر قدس و حفاظت از  این شهر به عنوان پایتخت ابدی کشور مستقل فلسطین و پایبندی به حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.