صفحه اصلی / اصناف / برندها / شرایط کاری در فیس بوک خطرناک است
شرایط کاری در فیس بوک خطرناک است

یک جنجال جدید

شرایط کاری در فیس بوک خطرناک است

یکی از کارمندان بازبینی محتوای فیس بوک علیه این شرکت شکایت کرده که با ایجاد شرایط کاری خطرناک در محیط کاری، دچار اختلال اضطراب پس از حادثه شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  تلگراف اعلام کرد، یکی از کارمندان سابق بخش بازبین محتوای فیس بوک از این شرکت شکایت کرده زیرا بررسی هزاران تصویر و ویدئو ناراحت کننده او را دچار اضطراب پس از حادثه(PTSD) کرده است.

سلنا اسکولا که بین ژوئن ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۱۸ در مقر منلو پارک فیس بوک کار می کرد، به دلیل تماشا اعمال خشونت آمیز اکنون دچار اختلال اضطراب پس از حادثه شده است.

در این شکایت ادعا شده فیس بوک و شرکت Pro Unlimited ( پیمانکار آن) آموزش کافی برای کارمندان فراهم نکردند و به همین دلیل شرایط کاری خطرناکی برای هزاران نفر ایجاد کردند.

درحال حاضر فیس بوک بیش از ۷۵۰۰کارمند بازبینی محتوا به ۵۰ زبان زنده دنیا دارد. این افراد از طریق پیمانکاران استخدام می شوند و به طور دستی هر هفته میلیون ها پست را کنترل می کنند تا موارد خلاف قانون را حذف کنند. محتوای این پست ها شامل تصاویر آزار و اذیت، قتل، ویدئوهای تروریستی و حتی پخش زنده خودکشی دسته جمعی افراد است.

تماشای مکرر چنین محتوایی تاثیر منفی عمیقی بر فرد می گذارد و به نظر می رسد فیس بوک نتوانسته مکانی ایمن برای کارمندانش فراهم کند.

به هرحال طبق این شکایت، فیس بوک به راهنمای مقابله با محتوای دلخراش توجه نکرده است. این راهنما توصیه می کند کارمندان جدید از لحاظ روانشناختی به دقت بررسی شوند و هنگام اشتغال نیز باید به طور مداوم با مشاور در ارتباط باشند. همچنین فیس بوک هیچ اقدام فنی برای کاهش تاثیرگذاری این محتوا برافراد نکرده است.

سخنگوی فیس بوک اعلام کرد این شرکت مشغول بررسی ادعا است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.