صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / خسروی: امیدوارم نشست فردا زمینه‌ساز کاهش چالش‌های امنیتی منطقه شود
خسروی: امیدوارم نشست فردا زمینه‌ساز کاهش چالش‌های امنیتی منطقه شود

با اشاره به برگزاری نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی

خسروی: امیدوارم نشست فردا زمینه‌ساز کاهش چالش‌های امنیتی منطقه شود

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: در نشست یک روزه دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه در تهران ساز و کارهای همکاری مشترک برای مقابله با تروریسم و جلوگیری از گسترش آن به حوزه آسیای مرکزی با تاکید بر افغانستان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

کیوان خسروی

به گزارش کسب و کار نیوز، کیوان خسروی با اشاره به شکل‌گیری ایده تشکیل این اجلاس در سفر اردیبهشت دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به سوچی برای شرکت در اجلاس امنیتی روسیه و گفت‌وگو با مقامات امنیتی پنج کشور حاضر در آن نشست افزود: با توجه به ضرورت افزایش هماهنگی میان کشورهای منطقه برای اتخاذ سازوکارهای مشترک در مقابله با تروریسم و همچنین شرایط حادی که در این خصوص در کشور افغانستان در جریان است، این نشست در فاصله کوتاهی پس از طرح موضوع از سوی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و فردا اولین اجلاسیه آن در تهران برگزار می‌شود.

وی حضور کشورهای مهم و تاثیرگذار منطقه در عالی‌ترین سطح در این نشست را نشان‌دهنده اهمیت این رخداد و تاثیرات مهمی دانست که می‌تواند در شکل‌گیری جهت‌گیری‌های جدید امنیتی در منطقه داشته باشد.

وی اظهار داشت: امیدواریم در سایه ارتقاء درک واحد از تهدیدات مشترک و اراده پنج کشور پایه گذار، این نشست در دوره های بعدی با حضور کشورهای بیشتری تشکیل شود و منشاء تاثیرات عمیق‌تری در منطقه باشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری صداوسیما خسروی با ابراز تاسف از رفتار و کنش‌های غیرامنیتی برخی کشورهای منطقه که به ابزاری برای تحقق سیاست‌های سلطه جویانه قدرت‌های فرامنطقه‌ای تبدیل شده‌اند اظهار داشت: این گونه جریان‌های بازدارنده نه تنها سهمی واقعی در برقراری امنیت در منطقه ندارند بلکه عملا با حمایت مالی و تسلیحاتی از جریانهای تروریستی به بخشی از مشکلات امنیتی منطقه تبدیل شده‌اند.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در پایان ابراز امیدواری کرد: این نشست بتواند با دستیابی به اهداف تعیین شده زمینه ساز کاهش چالش‌های امنیتی و بازگشت صلح و رفاه به کشورهای آسیب دیده از بحران تروریسم در منطقه باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.