صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / اثرات سازنده شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در اقتصاد کشور
اثرات سازنده شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در اقتصاد کشور

اثرات سازنده شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در اقتصاد کشور

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تاثیر پیشرفت فناوری در اشتغال و اقتصاد گفت: شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها دارای اثرات سازنده‌ای در اقتصاد کشور هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و پیشرفت فناوری در اشتغال و اقتصاد جامعه، گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در چند سال گذشته افزایش یافته و این شرکت‌ها مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز قرار گرفته‌اند چرا که شرک‌های دانش بنیان اثرات سازنده‌ای در اقتصاد کشور دارند.

وی افزود: البته این شرکت‌ها با مشکلاتی هم مواجهند که برخی دستگاه‌ها مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تسهیل گری در امور آن‌ها برنامه‌ریزی دارند.

الیاسی اظهار داشت: شرکت‎های دانش‌بنیان تا پایان سال گذشته برای بیش از ۱۲۷ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند.

به گفته وی، حدود ۴۰ هزار نفر از این میزان اشتغال تنها در سال ۱۳۹۶ محقق شده است و با گذشت چهار ماه ازسال ۱۳۹۷ اشتغال شرکت‌های دانش بنیان از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشته و درآمد آنها نیز به رقمی بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش نقش آن‌ها در اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کرد تا این شرکت‌ها بتوانند در اقتصاد و اشتغال کشور تاثیر بسیاری داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.