صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ونزوئلا می‌خواهد نشست سازمان ملل درباره بحران مهاجرت را به نفع خود برگرداند
ونزوئلا می‌خواهد نشست سازمان ملل درباره بحران مهاجرت را به نفع خود برگرداند

ونزوئلا می‌خواهد نشست سازمان ملل درباره بحران مهاجرت را به نفع خود برگرداند

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفته که آماده است تا از نشست سازمان ملل درباره بحران مهاجرت شهروندان این کشور به کشورهای همسایه به نفع خود استفاده کند.

وزیرخارجه ونزوئلا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نشست در سازمان ملل قرار است به بررسی بحران مهاجرت شهروندان ونزوئلایی بپردازد که به دلیل بحران اقتصادی در این کشور به کشورهای همسایه می‌گریزند.

این نشست که با هماهنگی کلمبیا قرار است امروز (سه‌شنبه) برگزار شود، به دنبال تشکیل صندوق مالی برای کشورهایی است که با بحران مهاجرت گسترده ونزوئلایی‌ها روبرو هستند.

خورجه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا گفته است که می‌خواهد درخواست‌های کشورش را در این نشست مطرح کند که شامل ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی برای بازگرداندن شهروندان این کشور می‌شود.

وی به خبرنگاران در سازمان ملل گفت: ما قصد داریم در این نشست حضور یافته و از مفاد آن نفع ببریم.

ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا به صورت مستقیم نگفته که ونزوئلا از حضور در این نشست منع شده اما اعلام کرده که این جلسه برای کشورهایی است که به دنبال ایده‌های دموکراتیک هستند.

وی به خبرنگاران گفت: می‌خواهم این را واضح بگویم که ونزوئلا یک دیکتاتوری است و آنچه که اینجا می‌خواهیم برگزار کنیم گردهم‌آیی کشورهایی است که مدافع دموکراسی هستند.

وزیر خارجه ونزوئلا در سال‌های قبل گفته بود که کشورش مامن بسیاری از مردمی است که بابت خشونت و بی ثباتی در سایر کشورهای آمریکای لاتین به ونزوئلا می‌گریزند.

انتظار می‌رود که رئیس جمهوری کلمبیا و مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا این جلسه را آغاز کنند و احتمالا وزرای خارجه از بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین و مقام‌هایی از آژانس‌های سازمان ملل در این نشست حضور داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.