صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نیاز به مدرن شدن شیوه‌های جمع‌آوری و دفن زباله/راه اندازی واحد تبدیل زباله تر به کمپوست
نیاز به مدرن شدن شیوه‌های جمع‌آوری و دفن زباله/راه اندازی واحد تبدیل زباله تر به کمپوست

در جلسه بررسی "امکان بازیافت پسماند و زباله‌های شهری استان اردبیل" عنوان شد

نیاز به مدرن شدن شیوه‌های جمع‌آوری و دفن زباله/راه اندازی واحد تبدیل زباله تر به کمپوست

استاندار اردبیل بر بازیافت اصولی و بهداشتی زباله‌ تأکید و تصریح کرد: برای تمام مراحل تولید، تفکیک، جمع آوری و دفن زباله باید از شیوه‌های مدرن و به روز استفاده شود.

زباله پلاستیک اروپا

به گزارش کسب و کار نیوز، جلسه تخصصی بررسی “امکان بازیافت پسماند و زباله‌های شهری استان اردبیل” با حضور استاندار اردبیل، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل و متخصصان پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف برگزار شد.

مهندس بهنام‌جو، استاندار اردبیل با بیان اینکه دفع غیراصولی زباله و پسماند یکی از عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی و فضای سبز استان است، خاطرنشان کرد: برای حفظ محیط زیست و ایجاد محیطی بهداشتی برای حیات شهروندان اردبیلی، باید برنامه علمی و عملی مناسب برای دفع و بازیافت زباله‌ها انجام گیرد.  

وی افزود: در راستای عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و استانداری اردبیل، طرح بازیافت پسماند و زباله‌های شهری استان اردبیل در قالب پروژه “طراحی و راه‌اندازی واحد تبدیل زباله تَر به کمپوست” توسط جهاددانشگاهی واحد اردبیل و با مشارکت پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف اجرایی خواهد شد.  

در این جلسه مهندس بهروز ندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز زباله و پسماند را خطر بزرگی برای محیط زیست عنوان و خاطرنشان کرد: با همین زباله تولیدی روزانه می‌توان ضمن صرفه‌جویی در مصرف منابع طبیعی از آن برای تولید محصولات جدید استفاده کرد که با فناوری‌های مدرن، این امر در جهان انجام شده است و ما هم می‌توانیم از این فناوری در استان برای بازیافت زباله استفاده کنیم.

دکتر مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه مدیریت بازیافت زباله و پسماندهای شهری اشاره و اضافه کرد: گروه پژوهشی اکولوژی صنعتی پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف از سال ۱۳۸۶ تاکنون در زمینه‌هایی چون مشاوره در بهسازی فرآیند، صرفه‌جویی و ذخیره انرژی، تدوین مدل‌های جریان مواد، انرژی‌های نو و سوخت‌های بازیافتی، طراحی و مشاوره در ساخت سیستم‌های بازیافت فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.