صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / نوبرانه ۳۹ میلیونی در ایران
نوبرانه ۳۹ میلیونی   در  ایران

پرچمداران جديد اپل به صورت مسافري وارد كشور شدند

نوبرانه ۳۹ میلیونی در ایران

سرانجام كمپاني اپل هفته گذشته از 3 پرچمدار جديد خود در كنفرانسي رسمي رونمايي كرد.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، اپل مانند هر تولیدکننده تلفن همراهی امسال آیفون جدیدی را وارد بازار کرده است. این کمپانی امسال ۳ مدل آیفون ۱۰ را روانه بازار کرده که عبارتند از: آیفون ۱۰ اس، آیفون ۱۰ اس‌مکس و آیفون ۱۰ آر. دو مدل اول ارتقایافته آیفون ۱۰ هستند و آیفون ۱۰ آر دوربین و صفحه‌نمایش سطح پایین‌تری نسبت به آیفون ۱۰ و دو مدل امسال دارد. با این حال آیفون ۱۰ آر با قیمت کمتری و با فاصله یک ماه دیرتر از دو آیفون دیگر عرضه خواهد شد.
آیفون‌های ۱۰ اس و ۱۰ اس‌مکس را می‌توان به عنوان دو پرچمدار جدید و از آیفون XR به عنوان جایگزینی برای آیفون ۸ نام برد که از ویژگی فیس‌آی‌دی و نمایشگر بدون حاشیه پشتیبانی می‌کند. iPhone XS در سه مدل با ظرفیت‌های ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود و قیمت این سه مدل به‌ترتیب ۹۹۹، ۱۱۴۹ و ۱۳۴۹ دلار است، اما اگر خواستار مدل بزرگ‌تر یعنی iPhone XS Max باشید، باید برای مدل‌های ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به ترتیب ۱۰۹۹، ۱۲۴۹ و ۱۴۴۹ دلار بپردازید.
براساس اطلاعاتی که اپل در شب رونمایی از این محصولات ارائه داد، سفارش اولیه آیفون ۱۰ اس باید از روز ۲۳ شهریورماه شروع و ۳۰ شهریور (۲۱ سپتامبر) نیز به بازار عرضه می‌شد؛ همزمان با عرضه اولیه این گوشی، پای آن نیز به بازار کشور و البته با قیمت فضایی باز شد. با وجود افزایش بی‌رویه قیمت دلار در کشور، اما ظاهرا هنوز بسیاری از علاقه‌مندان این برند حاضر به هزینه‌کرد بیش از ۳۰ میلیون تومانی برای خرید این گوشی هستند. نخستین قیمت‌ها در بازار کامپیوتر پایتخت طی چند روز گذشته برای آیفون XS Max 512 گیگابایتی حدود ۳۷ میلیون تومان بود که اکنون به مرز ۳۹ میلیون تومان رسیده است. قیمت نسخه‌های ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی آیفون Xs Max نیز به ترتیب حدود ۲۶ و ۲۸ میلیون تومان است. این در حالی است که براساس قیمت‌های رسمی ارائه‌شده توسط اپل و نرخ ارز در بازار، قیمت گوشی آیفون Xs Max حداکثر باید ۲۲ میلیون تومان باشد.

پیش‌بینی فروش جهانی بالاتر از انتظار برای آیفون‌ ۱۰ اس مکس
به گفته یکی از تحلیلگران معروف محصولات اپل، آیفون ۱۰ اس مکس از نسخه کوچک‌تر خود یعنی آیفون ۱۰ اس فروش بیشتر و موفقیت‌آمیزتری خواهد داشت. به گزارش وب‌سایت tech crunch، حدودا دو هفته پیش بود که انتظار بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات شرکت اپل به پایان رسید و این شرکت همانند رسم هر ساله خود، در رویدادی در ماه سپتامبر به معرفی و رونمایی از محصولات جدیدی نظیر گوشی‌های هوشمند آیفون، نسل جدیدی از ساعت اپل‌واچ و غیره اقدام کرد.
آیفون ۱۰ اس (iPhone ۱۰S) در سه مدل با ظرفیت حافظه ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود و قیمت هر یک از مدل‌های آن به ترتیب ۹۹۹، ۱۱۴۹ و ۱۳۴۹ دلار اعلام شده است. این در حالی است که ۳ مدل از نسخه بزرگ‌تر این پرچمدار یعنی آیفون ۱۰ اس مکس (iPhone ۱۰S max)، به ترتیب در قیمت‌های ۱۰۹۹، ۱۲۴۹ و ۱۴۴۹ دلار به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.
حالا به‌تازگی مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد فعال در زمینه محصولات اپل برآورد کرده است که آیفون ۱۰ اس مکس از نسخه کوچک‌تر خود یعنی آیفون ۱۰ ‌اس فروش بهتر و موفقیت‌آمیزتری خواهد داشت. وی پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که نسخه ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه آیفون‌های جدید یعنی آیفون ایکس آر، بهتر از دو پرچمدار دیگر خواهد فروخت و سهم بزرگ‌تری را از بازارهای جهانی تصاحب خواهد کرد.
او قبلا نیز عنوان کرده بود آیفون ۱۰ اس شاید تنها بتواند ۱۰ تا ۱۵ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و مدل بزرگ‌تر آن یعنی آیفون ۱۰ اس مکس نیز ۲۵ تا ۳۰ درصد از سهم فروش را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که آیفون ایکس آر، به عنوان نسخه ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه، ۵۵ تا ۶۰ درصد از میزان فروش آیفون‌های اپل را از آن خود خواهد کرد. این آمار و ارقام به وضوح نشان‌‌دهنده درصد و میزان بالای موفقیت آیفون ایکس آر نسبت به سایر همتایانش خواهد بود. وی همچنین برآورد کرده است که رنگ‌های طلایی و خاکستری کهکشانی آن در مقایسه با رنگ نقره‌ای از محبوبیت و استقبال گسترده‌تری برخوردار خواهد شد. یکی دیگر از پیش‌بینی‌های این تحلیلگر ارشد، آن است که آیفون ۱۰ اس مکس با ظرفیت حافظه ۲۵۶ گیگابایت همچنین نسبت به نسخه ۵۱۲ گیگابایتی محبوبیت بیشتری خواهد داشت. تحلیلگران همچنین بر این باورند که میزان فروش آیفون‌های جدید به‌ویژه آیفون ۱۰ اس مکس در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی و در آستانه جشن سال نو میلادی و افزایش خرید هدیه‌های کریسمس رشد و افزایش قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهد کرد.

سرعت ورود محصولات جدید اپل و قیمت‌گذاری آن در نوع خود بی‌نظیر است
ابوذر دانایی، کارشناس فروش یکی از فروشگاه‌های اینترنتی
پرچمداران جدید اپل به صورت مسافری به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند و شاهد هستیم با قیمت‌های سرسام‌آوری خرید و فروش می‌شوند. وضعیت آشفته‌ای که به دنبال افزایش نرخ ارز به وجود آمده و بلاتکلیفی واردکنندگان موبایل موجب نابه‌سامانی‌هایی در رابطه با بازار گوشی شده است. اصلا مشخص نیست این گوشی‌ها با چه دلاری خریداری شده و با چه دلاری در کشور فروخته می‌شود. واردات مسافری که پس از اجرای طرح رجیستری در کشور برای هر نفر یک گوشی آزاد شد روش درستی برای ورود گوشی به کشور نیست. نظارت درستی بر واردات گوشی در فرودگاه‌ها توسط مسافران نمی‌شود و برخی مسافران به تعداد گوشی وارد کشور می‌کنند. پرچمداران جدید اپل در حالی در ایران خرید و فروش می‌شوند که تنها چند روز از رونمایی آنها گذشته است. سرعت ورود این محصولات به کشور و قیمت‌گذاری آن جالب توجه و در نوع خود بی‌نظیر است که با چه نرخی و توسط چه ارگانی این گوشی‌ها قیمت خورده‌اند. در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که عده‌ای از واردکنندگان امکان ثبت سفارش گوشی ندارند، ارز دولتی دریافت نمی‌کنند و هزاران مشکل برای ترخیص کالا دارند؛ اما عده‌ای به‌راحتی می‌توانند تعداد زیادی گوشی به شکل چمدانی وارد بازار کشور کنند و سودهای هنگفت از فروش این محصولات به جیب بزنند. به طور کلی بازار گوشی تلفن همراه روزهای آشفته‌ای را سپری می‌کند و هنوز با گذشت ماه‌ها از اعلام خبر تزریق گوشی‌های درگمرک‌مانده به بازار کاری انجام نشده است. چیزی که در ماه‌های اخیر دیده شده اظهارنظرهای رسمی و غیررسمی مبنی بر ورود این گوشی‌ها به بازار موبایل بوده است. تاثیرات منفی سیاست‌های غلط همین اتفاقاتی است که شاهد آن هستیم. ارزان‌ترین گوشی جدید آیفون امروز در بازار ایران ۲۶ میلیون تومان قیمت خورده و خرید و فروش می‌شود و نظارتی هم بر آن وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.