صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / روحانی: باید در همه کاراته وان‌ها شرکت کنیم
روحانی: باید در همه کاراته وان‌ها شرکت کنیم

روحانی: باید در همه کاراته وان‌ها شرکت کنیم

مربی تیم‌ ‌ملی کاراته مردان گفت: برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو باید در همه کاراته وان‌ها شرکت کنیم.

حسین روحانی

حسین روحانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد انتخابی‌های روز شنبه تیم‌ ‌ملی کاراته، توضیح داد: این مسابقات برای بخش کومیته تیمی میان سامان حیدری و کیوان بابان برگزار شد و برای وزن ۶۷- کیلوگرم بین چهار نفر از کاراته کاها که در پایان هامون درفشی‌پور در وزن ۶۷- کیلوگرم و سامان حیدری توانستن در بخش کومیته تیمی جواز حضور در اردوهای تیم‌ ‌ملی برای رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ اسپانیا را کسب کند.

او افزود: البته ملی‌پوشان از نظر شرایط بدنی در وضعیت خوبی قرار نداشتند و باید با برگزاری اردوها شرایط بدنی آنها را در مدت زمان باقی‌ مانده به بهترین شرایط برسانیم. 

مربی تیم‌ ‌ملی کاراته با بیان این که مدت زیادی است که کاراته کاها در اردو هستند، در این‌باره توضیح داد: ما برای خود اهداف اصلی را تعیین کرده‌ایم که یکی از آنها بازی‌های آسیایی بود و پس از آن مسابقات جهانی اسپانیا. از عید ۹۷ اردوها را شروع کرده بودیم تا بتوانیم با یک برنامه‌ریزی دقیق تمرینات بدنسازی فنی را برگزار کرده و با یک شرایط مناسب عازم مسابقات شویم. البته برای  المپیک نیز باید برنامه‌های بلند مدتی را در طول سال تنظیم کنیم تا به هدف اصلی یعنی مدال آوری در  المپیک ۲۰۲۰ توکیو برسیم.

وی در ادامه‌ صحبت‌های خود با بیان این که جهت کسب سهمیه  المپیک باید در تمامی کاراته وان‌ها حضور یافت، اظهار کرد: نیاز اصلی تیم‌ ‌ملی کاراته حمایت‌های مالی است. مساله‌ای که باعث بروز دغدغه‌های فکری می‌شود. اگر می‌خواهیم برای  المپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب سهمیه مستقیم داشته باشیم باید وزارت ورزش و جوانان حمایت کند تا با فراهم شدن نیازهای مالی به همه مسابقات کاراته وان اعزام شویم.  از این جهت این مسابقات برای ما اهمیت ویژه‌ ای دارد که امیدوارم توجه خاصی به این موضوع شود.

پیشکسوت کاراته ایران در مورد نتایج ملی‌پوشان در لیگ جهانی کاراته وان برلین، گفت: این طور نیست که عملکرد بازیکنان ما بد باشد. ما توانستیم یک طلا و دو برنز را در این مسابقات کسب کنیم. البته شاید با توجه به تعداد نفرات این مدال‌ها کم باشد اما باید این را بدانیم که این طور نیست که برای ما مدال‌ها را کنار گذاشته باشند. همه تیم ها تلاش خواهند کرد تا به مدال برسند. بازیکنان ما نیز از اندونزی (بازی‌های آسیایی) به تازگی وارد ایران شده‌اند و بدون برگزاری تمرینات اردوها عازم کاراته وان برلین شدند که این نتیجه‌ با توجه به این شرایط رضایت بخش است. البته ما باید بدانیم که نتیجه‌ در همه مسابقات مهم است و امیدوارم مسئولان وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به رشته‌ای همچون کاراته داشته باشند.

او افزود: البته ما باید همیشه طبق داشته‌های انتظار مدال آوری کنیم. در حال‌ حاضر نیاز اصلی کاراته کاها بر طرف شدن مسائل مالی است تا بتوانند بدون دغدغه‌ و برای کسب سهمیه المپیک عازم کاراته وان شوند. مساله‌ای که به دلیل مشکلات فدراسیون تا حدودی سخت شده است.

محمد صادق فرجی، رییس فدراسیون کاراته همه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد اما با محدودیت مالی مواجه است. وزارت ورزش و جوانان اگر از کاراته ایران در  المپیک ۲۰۲۰ انتظار مدال دارد باید به همان اندازه انتظارات خود امکانات را در اختیار تیم‌ ‌ملی کاراته قرار دهد. ما همیشه بدون در اختیار داشتن امکانات ۱۰۰ درصدی عازم مسابقات مختلف شده و مدال آوری داشته ایم اما در حال‌ حاضر مساله متفاوت است و باید ابتدا کسب سهمیه کنیم. از این رو مسابقات کاراته وان تاثیر بسیار زیادی در جمع‌آوری امتیازات دارد که باید با اعزام شدن به این مسابقات امتیازات را جمع کنیم. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان منابع کافی را فراهم کند تا فدراسیون نیز بتواند با برنامه‌ریزی دقیق ملی‌پوشان را عازم کاراته وان ها کند.

حسین روحانی در پایان این گفت‌وگو، تصریح کرد: برای مسابقات جهانی نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی را انجام داد، اما همه بچه‌های ما کارنامه قابل قبولی را در این سال‌ها داشتند و با توجه به همین مساله برای کسب بهترین نتیجه‌ عازم اسپانیا خواهند شد، چرا که کیفیت و رنگ مدال در حال‌ حاضر بسیار مهم است. فدراسیون نیز تا الان حمایت‌های لازمه را انجام داده است ولی باید از حالا وزارت ورزش و جوانان و مسئولان برنامه‌ریزی های دقیقی را برای تامین منابع انجام دهند تا بعد از مسابقات جهانی بدون داشتن دغدغه‌ ذهنی برای مسائل مالی تیم‌های ملی خود را برای  المپیک ۲۰۲۰ آماده کنند.

انتهای پیام  

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.