صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رشد دوباره استخوان‌های آسیب‌دیده با کمک سلول‌های بنیادی اسکلت
رشد دوباره استخوان‌های آسیب‌دیده با کمک سلول‌های بنیادی اسکلت

رشد دوباره استخوان‌های آسیب‌دیده با کمک سلول‌های بنیادی اسکلت

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی نشان دادند که سلول‌های بنیادی اسکلت می‌توانند به رشد دوباره استخوان‌های آسیب‌دیده کمک کنند.

استخوان

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از انگجت، دانشمندان اغلب، شکل‌های جدیدی از سلول‌های بنیادی را کشف می‌کنند.

یک گروه پژوهشی به سرپرستی “دانشگاه استنفورد”(Staford university)، نوعی سلول بنیادی در اسکلت انسان کشف کرده‌اند که می‌تواند به ایجاد سلول‌های تولیدکننده استخوان و غضروف کمک کند.

این سلول‌ها را هم می‌توان از استخوان‌های موجود به دست آورد و هم می‌توان آنها را از سلول‌های خاصی در چربی تولید کرد. این سلول‌ها به قدری قابل پیش‌بینی هستند که نیازی نیست پزشکان، نگران نتایج غیرمنتظره استفاده از آنها در درمان‌ها باشند.

دانشمندان در این بررسی، ویژگی‌های بیان ژن موش آزمایشگاهی را با چندین نوع سلول انسانی موجود در استخوان‌ انسان مقایسه ‌کردند. این کار به آنها اجازه داد سلول‌هایی با پروتئین‌های مشابه را در سلول‌های انسانی پیدا کنند.

به گفته پژوهشگران استنفورد، شاید یافته‌های این بررسی بتوانند به درک طبیعت استخوان انسان کمک کنند و نهایتا به کاربردهای پزشکی منجر شوند.

با استفاده از این سلول‌ها، دیگر نیازی نیست که نگران بیماری‌هایی مانند آرتروز باشیم زیرا در صورت لزوم، امکان ایجاد استخوان و غضروف وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.