صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / تشریح الزامات ایجاد اشتغال یک میلیون نفری از سوی سرپرست وزارت کار

در جلسه کمیسیون برنامه مطرح شد؛

تشریح الزامات ایجاد اشتغال یک میلیون نفری از سوی سرپرست وزارت کار

نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و سرپرست وزارت کار برای بررسی وضعیت اشتغال برگزار شد.

کمیسیون برنامه و بودجه

به گزارش کسب و کار نیوز، در جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کلیات طرح اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷ مبنی بر مجوز تهاتر سایر هزینه‌های اجرای آسفالت، ایزولاسیون، عایق کاری و مابه‌التفاوت تامین مالی توسط پیمانکار از محل تحویل چهار میلیون تن قیر تحویلی توسط وزارت نفت به وزارت راه، شهرداری‌ها، جهادکشاورزی و منابع طبیعی و بنیادمسکن به تصویب رسید.

همچنین مقرر شد جزییات امر و پیشنهادات تکمیلی نمایندگان در کمیته اقتصادی و متعاقب آن جهت تصویب نهایی در کمیسیون، بررسی شود.

در ادامه جلسه، ارزیابی چگونگی اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ مبنی بر اجرای اشتغال گسترده و مولد مورد بحث قرار گرفت و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه به تشریح اقدامات و الزامات ایجاد اشتغال یک میلیون نفری در سال جدید و حفظ اشتغال موجود پرداختند.

با توجه به عملکرد غیرقابل قبول ۶ ماهه اول سال و تحولات عرصه سیاسی و اقتصادی کشور، نمایندگان عضو کمیسیون دستیابی به این مقدار اشتغال را خوشبینانه ارزیابی کردند.

نکات قابل توجه این گزارش‌ها در زیر آمده است:

– نرخ بالای بیکاری جوانان بالاست.

– در مردان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کمتر جذب بازار کار می‌شوند و در خانم‌ها این روند معکوس است.

– بالاترین نرخ رشد بیکاری را با ۲۳ و۲۲ درصد، استان‌های کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری از آن خود کرده‌اند و کمترین نرخ رشد بیکاری با حدود ۷ درصد از آن استان‌های سمنان و مرکزی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.