صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تاکید اردوغان بر تغییر ساختار سازمان ملل
تاکید اردوغان بر تغییر ساختار سازمان ملل

در مجمع عمومی بیان شد

تاکید اردوغان بر تغییر ساختار سازمان ملل

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پس از ترامپ به پشت تریبون مجمع عمومی آمده و بر لزوم تغییر ساختار سازمان ملل تاکید کرد.

اردوغان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از اسکای نیوز، اردوغان گفت: سازمان ملل با ساختار کنونی‌اش به کمیته‌ای برای تحقق خواسته‌های پنج کشور عضور دائم (شورای امنیت) بدل شده است و به بحران‌های جهانی اهتمامی نمی‌ورزد. در گذشته شاهد بحران‌های زیادی در جهان بودیم. نسل کشی بوسنی، روآندا، بحران کنونی در میانمار و کشتار روهینجاها همه مسائلی هستند که سازمان ملل نتوانسته آنها را حل کند.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: در بحث فلسطین سازمان ملل کار چندانی نکرد و مواضعش تنها باعث وقیح‌تر شدن ظالمان شد. ما از فلسطین و قدس به عنوان قبله اول‌مان دفاع می‌کنیم. ترکیه از رخوت کنونی جامعه جهانی در قبال فلسطین پیروی نمی‌کند و به قدس و فلسطین پشت نمی‌کند.

اردوغان در اشاره به قطع کمک‌های آمریکا به نهادهای امدادرسان فعال در فلسطین گفت: اکنون بخش آموزش، درمان و خدمات دهی به فلسطینیان چه در داخل فلسطین و چه در خارج آن بسیار ناگوار است. ما بر لزوم رفع این مشکلات تاکید داریم. وضعیت کنونی مشکلات جهان نشان می‌دهد که مدل کنونی جوابگو نیست و سازمان ملل باید ساختارش را تغییر دهد و عملکرد بهتری داشته باشد.

وی به آرمان‌های کشورش نیز اشاره کرد و گفت: ترکیه بر اجرای عدالت اصرار دارد و آرمان‌های ما بر این اساس چیده شده است. جامعه جهانی اکنون بیش از هر زمان دیگری به اجرای عدالت نیاز دارد. نابرابری‌ای که اکنون در سراسر جهان دیده می‌شود باید پایان یابد.

ادامه دارد

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.