صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس و سپیدرود رشت
کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس و سپیدرود رشت

کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس و سپیدرود رشت

کارشناس داوری فوتبال می‌گوید داور دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپیدرود عملکرد خوبی داشته است.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و الدحیل

رسول فروغی کارشناس داوری فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد داوری در بازی پرسپولیس و سپیدرود اظهار کرد: داوری در این بازی عملکرد خوبی داشت و توانست کارنامه خوبی از خود ارائه دهد. ولی باید فعالیت بدنی خود را مقداری بیشتر کند. داور در بعضی از صحنه‌ها راه می‌رفت. باید داور برای بازی ارزش قائل باشد و در تمامی صحنه‌ها حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: این داور نسبت به داوری که در بازی قبلش داشت عملکرد بهتری از خود ارائه داد. مخصوصا در صحنه گل جابه‌جایی خوبی از خود نشان داد و توانست صحنه را به خوبی ببیند. از داوران خواهش می‌کنم که وقتی خطایی را می‌گیرند و به آن اعتقاد دارند فاصله ۹ متر و ۱۵ سانتی متر را رعایت کنند. اگر داور این مساله را رعایت کند اقتدار خودش را نشان داده است که داور در بعضی مواقع این را رعایت نمی‌کرد. چون بیننده‌های جوان و داورهای جوانی بازی را نگاه می‌کنند و وقوع این مساله برایشان بدآموزی می‌شود.

وی درمورد گزینه‌های داوری داربی خاطرنشان کرد: آرزوی هر کس است تا داوری داربی را به او بسپارند. گزینه‌هایی مثل آقایان فغانی، حیدری و زرگر مطرح شده و کمیته داروان باید بهترین گزینه را برای داوری این بازی انتخاب کند. این بازی سوای بازی‌های دیگر است و هیچکدام از دو تیم حاضر نیستند این بازی را واگذار کنند. آقای زرگر که به مرز پختگی رسیده است و آمادگی خوبی دارد. آقای فغانی که ورای آسیا است و کلاس جهانی دارد و گزینه بسیار مهمی به حساب می‌آید. ما باید به جایی برسیم که فغانی‌های زیادی گزینه داوری باشند نه فقط یک داور در سطح جهانی که آن هم علیرضا فغانی عزیز است. ما باید پتانسیل‌های موجود را خوب پرورش دهیم تا بتوانیم امثال فغانی بتوانیم تحویل جامعه داوری دهیم. آروزی قلبی من این است تا بهترین تیم داوری در این بازی حضور داشته باشد و بتوانند بهترین عملکرد را در این بازی داشته باشند چون موجب خوشحالی و سربلندی و افتخار خانواده داوری می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.