صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه‌ها نباید جزیره‌ای عمل کنند

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه‌ها نباید جزیره‌ای عمل کنند

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: دانشگاه نباید به مانند جزیره عمل کند، بلکه باید با تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه دنبال ارائه راهکارهای علمی برای رفع مشکلات جامعه بود.

دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش کسب و کار نیوز، عزیز حبیبی در “نشست معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان با نخبگان و فرهیختگان استان اردبیل” در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت ایده و روش‌های نوین گام برداشته و به صورت مکمل هم عمل کنند.  

رئیس این دانشگاه در عین حال  به ضرورت تقویت ارتباط جامعه با دانشگاه تاکید کرد و گفت: به دنبال تبدیل دانشگاه محقق اردبیلی به دانشگاه جامعه محور هستیم.

وی با بیان اینکه نخستین مرکز رشد استان اردبیل در سال ۱۳۸۵ در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: همچنین این دانشگاه دارای دو دانشمند یک درصد برتر دانشمندان جهان است.  

حبیبی با بیان اینکه امسال چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه محقق اردبیلی است، ادامه داد: این دانشگاه حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو دارد که حدود ۳۵۰۰  نفر از آنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.  

وی با بیان اینکه ۵۹ رشته دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی وجود دارد، ادامه داد: این دانشگاه بیش از ۳۷۰ نفر عضو هیات علمی دارد که ۴۰ درصد آنها دارای مرتبه علمی دانشیاری و استاد تمامی هستند و ۲ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند و انتخاب یک نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان شیمی‌دان برجسته کشور و حضور پراستنادترین استاد علوم انسانی کشور هم از دیگر افتخارات این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: انتظار داریم معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در زمینه تجهیز، صدور مجوز و راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه محقق اردبیلی یاریگر ما باشد.

حسین شایقی، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز با بیان اینکه استان اردبیل در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و غیره دارای توانمندی بالایی است، گفت: بنیاد ملی نخبگان استان تلاش دارد با مشارکت واحدهای دانش‌بنیان در این حوزه‌ها فعالیت کند.

وی افزود: اردبیل دارای ظرفیت‌های متعدد است و بنیاد نخبگان استان با همکاری و مشارکت سازمان‌ها در زمینه شناسایی و حمایت هسته‌های فناور فعالیت می‌کند.

شایقی تصریح کرد: بنیاد نخبگان استان اردبیل برنامه‌هایی نظیر برگزاری نشست تخصصی توسعه پایدار استان اردبیل، تجلیل از چهار نفر از مفاخر اجتماعی استان، تشکیل کارگروه علم و فناوری، تشکیل اتاق مشاوره در بنیاد نخبگان برگزار کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.