خدمات آنلاین  تعمیرات  منزل  و محل کار

سياست «آچارباز» اعزام كارشناس متخصص است و نه دلالي خدمات

خدمات آنلاین تعمیرات منزل و محل کار

با ورود تكنولوژي و رواج استفاده از آن در كاربري‌هاي مختلف نياز به تعميرات و بازرسي‌هاي دوره‌اي در كالاهايي كه با استفاده از اين تكنولوژي‌هاي روز دنيا خدمات ارائه مي‌دهند، احساس شد.

شایلی قرایی

پیش‌تر با تماس تلفنی از سوی مشتری با نمایندگی‌های مجاز و عاملان فروش دستگاه‌های دیجیتالی برای بازرسی دوره‌ای و تعمیرات نمایندگانی مراجعه و با تحویل گرفتن دستگاه طی روزهای آینده برای بازگشت آن به محل مورد نظر اقدام می‌کردند.
فرایند و مراحل طولانی رفت و آمد و زمان ماندن دستگاه‌ها در تعمیرگاه‌ها گاهی ضررهای بسیاری را متوجه مردم و مسئولان واحد مربوط می‌کرد؛ ازاین‌رو نیاز به یک استارت‌آپ آنلاین ارائه چنین خدماتی احساس شد که تیمی موفق در این رابطه وارد عمل شد. استارت‌آپ «آچارباز» به نشانی
A4BAZ.COM استارت‌آپی است که تمرکز خود را ‌روی خدمات‌رسانی در حوزه محصولات آی‌تی قرار داده است. این استارت‌آپ ۴ بنیان‌گذار دارد. حسین بشیرنژاد مدیر‌عامل آن است و حسین آقارضایی، محمد ملکی و حسین شریفی دیگر بنیان‌گذاران آن هستند.
«آچارباز» جدیدترین سرویس ارائه خدمات و تعمیرات تجهیزات الکترونیکی است که در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه سرویس می‌دهد و به مشتریان خود کمک می‌کند تا در کنار آن در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنند. به گفته موسسان این استارت‌آپ، حدود خرداد ۹۵ ایده «آچارباز» ازسوی بشیرنژاد که در حال حاضر مدیرعامل این استارت‌آپ است، مطرح شد. «با توجه به اینکه در حوزه محصولات آی‌تی کار می‌کردیم، کمبودهایی را در زمینه خدمت‌رسانی در این زمینه در جامعه احساس می‌کردیم و می‌دیدیم خدمت در محل یکی از مواردی است که برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم پلتفرمی را راه بیندازیم و خدمات‌رسانی آی‌تی در محل را انجام دهیم. اواخر پاییز ۹۵ به صورت پایلوت «آچارباز» را راه‌اندازی و به یک‌سری از مشتریان از این طریق سرویس‌دهی کردیم.
در سال ۹۶ به صورت رسمی و در سراسر استان تهران سرویس‌دهی را گسترش دادیم.»
«آچارباز» خدمات زیر را به شما ارائه می‌دهد:
۱. انجام خدمات شارژ انواع کارتریج‌های لیزری چاپگر در محل
۲٫ انجام خدمات و تعمیرات چاپگرهای مختلف و دستگاه‌های کپی در محل
۳٫ آمادگی انجام تعمیرات، سرویس دوره‌ای و نگهداری انواع کامپیوتر شامل کامپیوترهای رومیزی، نوت‌بوک و… در محل
۴. آمادگی اعزام کارشناس شبکه به محل، عقد قراردادهای نگهداری و پشتیبانی شبکه و تجهیزات مرتبط به آن
۵. انجام کارشناسی و ارائه خدمات گارانتی، تمدید گارانتی انواع سرور (برای نخستین بار در ایران)، چاپگر، اسکنر و تجهیزات دیگر
همچنین با «آچارباز» از مزایای دیگری همچون ثبت درخواست اعزام کارشناس در تمامی ساعات شبانه‌روز، از طریق سامانه A4BAZ.COM، گارانتی خدمات ارائه‌شده معتبر و حق آزمایش خدمت به صورت رایگان برای بار اول و… بهره‌مند می‌شوید.

جذب نیروی متخصص برای هر استارت‌آپی بسیار چالش‌برانگیز است
حسین آقا‌رضایی، یکی از ‌بنیان‌گذاران استارت‌آپ «آچارباز»
در دنیای دیجیتال هرچه بیشتر جلو می‌رویم نیاز به استفاده از تکنولوژی و خدمات آن بیشتر احساس می‌شود. دستگاه‌های دیجیتالی و کامپیوتری دیگر در هر جایی، چه در منازل و چه در خانه‌ها حرف اول را در ارائه خدمات و محصولات می‌زنند، اما همین دستگاه‌ها و گجت‌ها به هر دلیل روزی خراب می‌شوند و احتیاج به بررسی و تعمیر پیدا می‌کنند که با توجه به پیشرفته و به‌روز بودن تکنولوژی‌های به‌کاررفته در آنها نمی‌توان این کار را به هر کسی سپرد. به همین منظور نیاز به این نمونه استارت‌آپ احساس شد و توانستیم با یک تیم برای راه‌اندازی و اجرایی کردن آن اقدام کنیم.
خدمات ما بیشتر محصولات و کالاهای آی‌تی را در بر می‌گیرد؛ یعنی در «آچارباز» ۶ گروه اصلی وجود دارد: پرینتر و محصولات اداری، کامپیوتر و لپ‌تاپ، سرور و استورج، صوتی و تصویری (تلویزیون، دستگاه‌های سینما‌ی خانگی و غیره)، بازیابی اطلاعات و گروه کپی و دستگاه‌های تکثیر. کاربران و متقاضیان برای دریافت خدمات «آچارباز» می‌توانند از طریق وب‌سایت، کانال تلگرام، اپلیکیشن و پیامک درخواست خود را ثبت کنند. پس از دریافت درخواست، کارشناسان با متقاضی ارتباط برقرار می‌کنند و با توجه به نیازی که مشتری مطرح می‌کند، ‌کارشناس مورد نظر انتخاب می‌شود.
خدمات تلفنی در «آچارباز» رایگان است و برای خدمات در محل تعرفه‌هایی از قبل مشخص شده که مشتریان برای هر نوع خدمتی که نیاز دارند، می‌توانند هزینه آن را در سایت مشاهده کنند. استارت‌آپ «آچارباز» در حال حاضر در مرحله خوبی از خدمات‌دهی قرار دارد و توانسته‌ایم حتی از همان ابتدای راه و در هنگام راه‌اندازی نسخه آزمایشی رضایت مشتریان را جلب کنیم. به هر حال نباید این واقعیت را انکار کنیم که در هر مکانی، چه در منزل و چه در محل کار یا هر سازمان خصوصی و دولتی نیاز به یک تعمیرکار احساس می‌شود که با تکنولوژیک شدن ارائه خدمات تعمیرکاران حرفه‌ای باید همواره برای بررسی و پیگیری آماده باشند. البته در این استارت‌آپ خدمات دیگری هم برای افرادی که درخواست آموزش دارند، ارائه می‌شود. در این ساختار خدماتی برای آموزش و انتخاب سرویس‌کاران و سپس نظارت بر کار آنها تهیه شده، چراکه سیاست «آچارباز» اعزام کارشناس متخصص است و نه دلالی خدمات.
ما مشکلاتی در رابطه با جذب سرویس‌کاران داشته‌ایم که به همین منظور خدمات آموزش را برای این افراد راه‌اندازی کرده‌ایم. موسسان «آچارباز» بر این عقیده‌اند که به طور قطع جذب نیرویی که اشراف کامل به این حوزه داشته باشد بسیار چالش‌برانگیز است و استارت‌آپ‌های مشابهی که شاید در آینده بخواهند در این حوزه خدمات ارائه دهند به طور قطع با این مشکل روبه‌رو خواهند شد. اموری که نیاز به تخصص خاصی ندارد به راحتی نیرو جذب می‌کند، اما استارت‌آپی مشابه «آچارباز» با این نوع خدمات تخصصی برای نیروی حرفه‌ای چالش دارد. بنابراین آموزش می‌تواند نیروی کار را آماده برای جذب در استارت‌آپ کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.