صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تدوین طرح سامان‌دهی پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم خبر داد

تدوین طرح سامان‌دهی پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم از تدوین طرح ساماندهی پذیرش دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: این طرح اواسط مهر ماه جاری تدوین و برای اجرا به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

مجتبی شریعتی نیاسر

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به مهمترین رویکرد وزارت علوم همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین آیین نامه‌های وزارت علوم که اخیرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شده “آیین نامه یکپارچه سازی آموزش عالی” است که در حال حاضر به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و این مراکز در حال اجرایی کردن آن هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم و مورد توجه در بحث آموزش عالی تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در پذیرش کنکور است که این موضوع از طرف شورای سنجش و پذیرش لازم الاجرا شده است. اما با توجه به اینکه ین موضوع اعتراضاتی از سوی داوطلبان را به همراه داشت، تصمیم به بازنگری این تبصره داریم و در این زمینه اگر تغییری حاصل شود به اطلاع داوطلبان خواهیم رساند؛ ضمن اینکه تاکنون در این زمینه تصمیم گیری نشده و در صورت اتخاذ مواضع جدید از کنکور سال آینده اجرایی خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم از تدوین طرح ساماندهی دانشجویان دکتری در این وزارتخانه خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا اواسط مهرماه جاری طرح ساماندهی دوره‌های دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

دکتر شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: فاز اول طرح ساماندهی دوره‌های تحصیلی در وزارت علوم اجرایی شده است و امیدوار هستیم با تدوین طرح فوق، پذیرش دوره‌های دکتری را نیز ساماندهی کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشجویان دوره دکتری سالیانه تعداد ۲۴ هزار نفر است و در سال نیز حدود ۲۰ هزار دانشجوی دکترا فارغ‌التحصیل می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.