صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / بدهی ۲۶ میلیارد تومانی ۱۷ سازمان و شرکت به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری
بدهی ۲۶ میلیارد تومانی ۱۷ سازمان و شرکت به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری

صندوق بازنشستگی شهرداری اعلام کرد

بدهی ۲۶ میلیارد تومانی ۱۷ سازمان و شرکت به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری

مطالبات معوق صندوق ذخیره کارکنان شهرداری از سازمان ها، شرکت ها و مجموعه های شهرداری تهران تا پایان شهریورماه از 26 میلیارد و 300 میلیون تومان گذشت.

بازنشستگی

به گزارش کسب و کار نیوز؛ طبق گزارش روابط عمومی سازمان صندوق بازنشستگی شهرداری تهران، علی رغم وصول بخشی از مطالبات موسسه صندوق ذخیره از شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه مترو این شرکت با بیش از ۱۳ میلیارد تومان همچنان بدهکارترین مجموعه به صندوق است و مجموع بدهی ۱۶ شرکت و زیرمجموعه دیگر شهرداری تهران نیز تا پایان شهریورماه به بیش از ۱۳میلیارد تومان رسیده است.

این در حالی است که مطالبات معوق بازنشستگان از صندوق ذخیره تا این مقطع زمانی ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است و در صورت وصول بخشی از مطالبات صندوق ، تسویه کل معوقات بازنشستگان در صف که ۸۲۲ نفر بوده اند به سرعت امکان پذیر شده و علاوه بر این پرداخت دیگر مطالبات اعضاء مانند سپرده مازاد پس انداز نیز به جریان می‌افتاد.

بر اساس این گزارش تا پایان شهریورماه ۳۹ میلیارد تومان از مطالبات معوق اعضای صندوق ذخیره کارکنان از این موسسه پرداخت شده است، علاوه بر این طی ماه های اخیر و با پیگیری برخی از اعضای شورای شهر تهران، دفتر شهردار نیز به پیگیری وصول مطالبات صندوق از دیگر سازمان‌ها  ورود کرد که منجر به وصول بخشی از مطالبات شد، در عین حال رقم بدهی سازمان ها رو به تزاید بوده و از ۲۰ میلیارد تومان در تیرماه به ۲۶ میلیارد تومان در پایان شهریور رسیده است.

طبق اساسنامه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، هر ماه ۳ درصد از حقوق کارکنان شهرداری و مجموعه های وابسته کسر و به حساب صندوق ذخیره واریز می شود، تا در موعد بازنشستگی با ارزش افزوده ایجاد شده به اعضاء بازگردانده شود،اما هم اکنون بسیاری از دستگاه های مربوطه در واریز این سهم به حساب صندوق دارای تاخیر هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.