صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بازرس کل آمریکا برای بازسازی افغانستان: با فساد و گسترش تجارت مواد مخدر مواجه هستیم

بازرس کل آمریکا برای بازسازی افغانستان: با فساد و گسترش تجارت مواد مخدر مواجه هستیم

بازرس کل دفتر آمریکا در امر بازسازی افغانستان گفت که در تلاش برای بازسازی این کشور جنگ زده پس رفت داشته و صلح و امنیت باید در افغانستان رو به جلو پیش برود.

سوپکو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از مجله ژورنالیست گلوبال نیوز، جان سوپکو، بازرس کل دفتر آمریکا در امر بازسازی افغانستان گفت: اگر با افراد بد یا شرکت‌های نامعتبر معاشرت و معامله داشته باشیم، اعتبار خودمان را از دست می‌دهیم. این مساله در افغانستان رخ داده است.

وی همچنین هشدار داد که برای ریشه کنی مشکلات سیستماتیک نظیر فساد و گسترش تجارت مواد مخدر در این کشور جنگ زده مشکلات پیچیده‌ای وجود دارد.

بازرس کل دفتر آمریکا در امور بازسازی افغانستان همچنین به این مساله اشاره کرد که چالش‌هایی پیش روی کشورهای کمک کننده به افغانستان و آن دسته از کشورهایی نظیر آمریکا که نیروهای خود را در این منطقه مستقر کرده‌اند، عمدتا از این ناشی می‌شود که کشورهای غربی درک درستی از این مساله ندارند که در جریان جابجایی طالبان با رهبران محلی، به چه کسی قدرت می‌بخشند: بسیاری از آنها روابطی با همان گروه‌هایی دارند که غرب می‌خواهد آنها را شکست دهد و حالا پیامدهای طولانی مدت آن احساس می‌شود.

وی با اشاره به این مساله که فساد یکی از مشکلات اصلی کشورهایی است که تلاش می‌کنند تا سیستم خود را تغییر دهند و گفت: ما بسیاری از جنگ‌سالارها را قدرت بخشیده‌ایم. ما حالا گیر این افراد افتاده‌ایم و باید کاری کنیم. خوب حالا، توافقی با چنین مشکلی نظیر فساد چگونه است؟ فساد تنها به افغانستان محدود نمی‌شود و در تمام جهان وجود دارد.

سوپکو همچنین گفت: حالا باید کشورهای کمک کننده موضعی سخت‌تر به خود بگیرند و سه اقدام اساسی انجام دهند؛ حمایت از آنها را متوقف کنند. آنها را شناسایی کنند و در نهایت شروط واقعی را در نظر بگیرند.

بازرس کل دفتر آمریکا در امر بازسازی افغانستان همچنین گفت: اگر آمریکا کمک‌هایش به افغانستان را متوقف کند، مردم این کشور ممکن نیست زنده بمانند. به نظرم افغانستان یک کشور شکست خورده نیست بلکه کشوری است که برای حرکت به جلو نیازمند کمک قابل ملاحظه‌ای است. برای موفقیت در این کشور به صلح نیاز داریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.