صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / کاهش شدت مصرف انرژی نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست
کاهش شدت مصرف انرژی نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

کاهش شدت مصرف انرژی نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به موضوع شدت بالای مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: در برخی استان‌ها شدت مصرف انرژی بسیار بالاست، برای کنترل این وضع دستگاه‌های دیگری باید وارد عرصه شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, اسدالله قره‌خانی به نشست عصر دیروز (یکشنبه، یکم مهرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این جلسه مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گزارشی از وضع کاری خود ارائه داد و تنگناها و اهداف آینده را بیان کرد.
وی با بیان این‌که طبق ماده ۵۷ قانون برنامه ششم توسعه، یک درصد از درآمد نفت باید به توسعه حمل‌ونقل ریلی اختصاص یابد، افزود: ۳۰ درصد حمل بار و ۲۰ درصد حمل مسافر باید از طریق حمل‌ونقل ریلی انجام شود و این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که راه آهن دو طرفه و خطوط جدید احداث شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به موضوع شدت بالای مصرف انرژی اشاره و تصریح کرد: در برخی استان‌ها شدت مصرف انرژی بسیار بالاست و برای کنترل این وضع دستگاه‌های دیگری باید وارد عرصه شوند، همانند وزارت راه و شهرسازی که در ساختمان‌ها باید اقدام‌هایی برای کاهش مصرف انرژی انجام دهد، اما به دلیل هزینه‌بر بودن، انبوه‌سازان تمکین نمی‌کنند.
قره‌خانی با بیان این‌که برای نوسازی ناوگان شهری در حوزه خودروسازی‌ باید اقدام‌هایی انجام شود، عنوان کرد: با کاهش شدت مصرف انرژی و صرفه‌جویی در مصرف می‌توان بخشی از انرژی را صادر و برای کشور ارز خلق کرد.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.