صفحه اصلی / دسته بندی نشده / پامپئو: در جنگ تجاری با چین پیروز می‌شویم
پامپئو: در جنگ تجاری با چین پیروز می‌شویم

پامپئو: در جنگ تجاری با چین پیروز می‌شویم

وزیر امور خارجه آمریکا به دنبال تشدید جنگ تجاری کشورش با چین و اعمال تعرفه‌های جدید در واردات کالاها، به آمریکایی‌ها اطمینان داد که هرگونه ضرر و زیانی در این جنگ موقتی است و در نهایت آن‌ها از این جنگ پیروزی و موفق بیرون خواهند آمد.

پامپئو

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه هیل، این در حالی است که اخیرا انبوهی از شرکت‌های آمریکایی نسبت به ضرر و  زیان و آسیب‌های این تعرفه‌های جدید و تشدید بالقوه جنگ تجاری اظهار نگرانی کردند. با این حال مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن به دنبال حمایت از کارمندان و کارگران آمریکایی و مجبور کردن چین به پایبندی به قوانین است.

پامپئو در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: ما می‌خواهیم به نتیجه‌ای برسیم که چین را مجبور کند رفتارش را در صورتی که می‌خواهد یک قدرت جهانی باشد،‌ اصلاح کند چون شما به عنوان یک قدرت جهانی،‌ شفافیت‌ و حاکمیت قانون را در پیش می‌گیرید و اقدام به دزدی مالکیت معنوی نمی‌کنید و اصول اساسی تجارت در سراسر جهان نظیر انصاف و معامله متقابل را رعایت می‌کنید.

پامپئو خاطرنشان کرد: این‌ها چیزهایی هستند که مردم آمریکا طلب می‌کنند و کارگران آمریکایی نیز شایسته آن هستند.

این صحبت‌های پامپئو بعد از آن مطرح شد که نماینده تجاری آمریکا دور جدید افزایش تعرفه‌ها علیه کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را نهایی ساخت.

در همین راستا از امشب مالیات ۱۰ درصدی بر کالاهای وارداتی از چین هنگام ورود به آمریکا اعمال می‌شود و این مالیات در پایان سال جاری میلادی قرار است که به ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

به دنبال این حرکت چین نیز در پاسخی تلافی جویانه اعلام کرد که تعرفه‌های جدید بر کالاهای وارداتی از آمریکا به ارزش ۶۰ میلیارد دلار از تاریخ ۲۴ سپتامبر اعمال می‌کند.

پکن همچنین به شرکت‌های خارجی هشدار داد که آن‌ها احتمالا متحمل فشارهایی از بابت این جنگ تجاری میان دو قدرت اقتصادی اول دنیا خواهند شد.

این در حالی است که تعداد زیادی از اصناف و شرکت‌های آمریکایی از جمله یکسری شرکت‌های خرده‌فروش زنجیره‌ای مشهور در این کشور نظیر شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمات به قانونگذاران آمریکایی نامه نوشته و شدیدا با افزایش این تعرفه‌ها مخالفت کردند و هشدار داده‌اند که این روند در نهایت خانواده‌های آمریکایی را مجازات می‌کند.

یک ائتلاف از حدود ۳۰۰ شرکت خرده‌فروشی آمریکا از جمله شرکت خدماتی آمریکای شمالی ایکیا،‌ شرکت کوهلز،‌ شرکت گپ و شرکت میسیز نیز نسبت به تاثیر شدید این جنگ تجاری بر تجارت آن‌ها هشدار داده است.

گزارش شده که نماینده تجاری آمریکا بالغ بر ۶ هزار نامه در مخالفت با این تعرفه‌های جدید دریافت کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قانونی که به نفع هیچکس نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرق، کالاهای قاچاق و به قولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.