صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / میرزازاده: با رباط پاره قهرمان جهان شدم/ روس‌ها هر کاری کردند تا ایران قهرمان نشود
میرزازاده: با رباط پاره قهرمان جهان شدم/ روس‌ها هر کاری کردند تا ایران قهرمان نشود

میرزازاده: با رباط پاره قهرمان جهان شدم/ روس‌ها هر کاری کردند تا ایران قهرمان نشود

سنگین وزن تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با بیان اینکه با رباط صیلبی پاره موفق به کسب مدال طلای جهان شده، گفت: درد بسیار زیادی داشتم اما انگیزه بالا باعث شد به طلای جهان برسم.

امین میرزازاده

امین میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کسب عنوان قهرمانی جهان، اظهار کرد: امسال رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان سطح بالاتری نسبت به سال گذشته داشت و تیم‌هایی مانند روسیه با تمام توان خود پا به این مسابقات گذاشته بودند. روسیه با تمام قدرت آمده بود تا هر طور شده نگذارد ایران عنوان قهرمانی خود را تکرار کند، اما به حدی کلاس فنی کشتی‌ ما بالا رفته است که توانستیم با قدرت بار دیگر بر سکوی نخست جهان بایستیم و افتخار دیگری را به دست بیاوریم.

سنگین وزن تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی جوانان با بیان این که با وجود داشتن رباط صلیبی پاره ، موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شده است، گفت‌: در مسابقات آسیایی رباط صلیبی پایم پاره شد و بسیاری از متخصصان گفتند که به مسابقات جهانی نمی رسی، اما نمی خواستم این فرصت را از دست بدهم. مخصوصا این  که سینا طالب وند، مربی ام در شهرستان گوتوند  خوزستان زحمات زیادی برایم کشید تا به این مسابقات برسم. او دو ماه تمام از زمان مصدومیتم تا زمان اعزام به رقابت‌های جهانی در تهران در کنار من بود و کلیه کارهای فیزیوتراپی ام را انجام می‌داد تا این که توانستم به این رقابت‌ها برسم.

وی با اشاره به مبارزاتش در این دوره از رقابت‌ها که در اسلواکی برگزار شد، گفت‌: دور اول حریف ترک را چهار بر یک بردم. در مبارزه دوم نیز کشتی‌گیر آذربایجان را که نایب قهرمان نوجوانان جهان بود را شکست دادم. سپس مقابل کشتی‌گیر آلمان که نقره اروپا را داشت پیروز شدم. در کشتی چهارم حریف گرج را ۹ بر صفر بردم و در فینال هم کشتی‌گیر ارمنستان را پنج بر صفر شکست دادم.

میرزاده در پاسخ به این سوال که چگونه با پاره بودن رباط صلیبی‌اش توانسته از این رویداد  بزرگ سر بلند بیرون آید، خاطر نشان کرد: پیش از اعزام به مسابقات جهانی فقط توانستم چهار جلسه تمرین کشتی بر روی تشک داشته باشم و با چنین وضعیتی به مسابقات اعزام شدم، اما به حدی انگیزه داشتم که اصلا این موضوع برایم چندان اهمیتی نداشت و فقط به دنبال قهرمانی جهان بودم. من سال گذشته در فنلاند به مدال برنز جهان رسیدم و امسال نیز با وجود این که کارم خیلی سخت‌تر بود و مصدومیت شدیدی داشتم توانستم قهرمان جهان شوم.

دارنده مدال‌های طلا و برنز کشتی فرنگی جوانان جهان با اشاره به  رقابت ‌نزدیک با روسیه برای قهرمانی تیمی ایران در این رقابت‌ها، خاطر نشان کرد: همان طور که گفتم روسیه با تمام قدرت آمده بود تا هر طور شده قهرمان جهان شود و جلوی قهرمانی ما را بگیرد تا جایی که برای هر کشتی‌گیر دو مربی آورده بودند. مربیان روس حتی به حریفان  کشتی‌گیران ایران روحیه می دادند تا به پیروزی برسند. به عنوان مثال قبل از دیدار فینال سرمربی و مربی روسیه با کشتی‌گیر ارمنستانی که رقیب من بود صحبت زیادی کردند  و نکات فنی را به او گوش زد می‌کردند که چطور من را ببرد، اما این مسائل باعث شد  که انگیزه من خیلی بیشتر شود و با کسب مدال طلا نقشی در قهرمانی ایران داشته باشم.

فرنگی کار سنگین وزن تیم‌ ‌ملی ‌جوانان در پاسخ به این سوال که چه زمانی پای خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد، افزود: به هر سختی که ممکن بود با رباط صلیبی پاره قهرمان جهان شدم و درد و زجر آن را نیز تحمل کردم.  ان‌شاء‌الله چند هفته‌ بعد عمل خواهم  کرد تا به بهبودی لازم برسم. کارم در تیم‌ ‌ملی جوانان تمام شد و از این پس هدفم حضور در تیم‌ ‌ملی بزرگسالان است. ان‌شاء‌الله بتوانم مانند هر کشتی گیری که به دنبال کسب مدال  المپیک است، به هدفم برسم. برنامه‌های ویژه‌ ای در تیم‌ ‌ملی دارم و امیدوارم این برنامه‌ها  عملیاتی شود.

وی در پایان با قدردانی از خانواده‌اش به خاطر حمایت‌های مالی‌شان ، گفت‌: من درآمدی ندارم و خانواده‌ ام زحمت زیادی کشیده اند تا به این مرحله برسم. البته با برنزی که سال گذشته گرفتم معادل ۱۰ سکه که هر کدام به قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود پاداش گرفتیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.