صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / انتخاب مقصد سفر با مشارکت دوستان و گوگل مپس
انتخاب مقصد سفر با مشارکت دوستان و گوگل مپس

انتخاب مقصد سفر با مشارکت دوستان و گوگل مپس

گوگل مپس از ویژگی جدید خود به نام “Decide With Friends” برای برخی از کاربران رونمایی کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، بسیاری از ما جلساتی را به صورت آنلاین یا حضوری قبل از سفر یا گردش و تفریح با دوستانمان ترتیب می دهید تا به یک اجماع نظر کلی در مورد مقصدی که می خواهیم برویم برسیم. چرا که هر کس سلیقه و ترجیحات مختلفی دارد و ممکن است دشوار باشد که تصمیم بگیریم چه رستورانی برویم یا کدام کافی شاپ قهوه های خوبی دارد. گوگل در حال حاضر این مشکل را با اجرای ویژگی «تصمیم گیری با دوستان» یا «Decide with friends» ساده کرده است.

سیستم رای دهی به مقاصد مورد نظر
این ویژگی در واقع اوایل سال جاری در رویداد گوگل I/O اعلام شد و طی آن کاربران می توانستند لیستی از مکان هایی که می خواهند بازدید کنند را ایجاد کرده و آن را به اشتراک بگذارند. سپس افرادی که عضو آن گروه هستند می توانند به آنچه می خواهند رای دهند.

این کار می تواند برای نظم و سازماندهی به میتینگ ها و قرار ملاقات یا سفر در تعطیلات مفید باشد. در واقع از طریق این ویژگی هر فرد لیستی از مکان هایی که ارزش گردآوری دارد، را بررسی کرده و با دیگران به اشتراک می گذارد و دیگران می توانند در بازه ای کوتاه به آن رای داده و به اتفاق نظر برسند. همچنین می توانید با این ویژگی به صورت لایو با دوستان خود ارتباط برقرار کرده و هر زمان که فردی به لیستی از مکان های منتخب رای داد، نوتیفیکیشن دریافت کنید. در قسمت جستجو نیز می توانید مکان ها را جستجو کرده و تعیین کنید که کدام یک از اعضای گروه قادر به دیدن این لوکیشن باشند.

اضافه کردن لوکیشن در این ویژگی بسیار ساده خواهد بود، چرا که ویژگی تصمیم گیری با دوستان برای همین موضوع طراحی شده که حاضرین در گروه مکان های مختلف را به اشتراک گذاشته و آن را به لیست اضافه کنند. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، این ویژگی فعلا برای تعدادی از کاربران رونمایی شده است و هنوز در دسترس عموم قرار ندارد.

به نظر می رسد که گوگل در حال تست سرور برای این ویژگی است و احتمالا تعدادی از ویژگی های آن را آپدیت کرده و تغییر خواهد داد و سپس برای عموم منتشر می کند. در هر صورت شما باید منتظر آپدیت های جدید گوگل مپس در آینده باشید. امیدواریم که هر چه زودتر گوگل از این ویژگی برای عموم رونمایی کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.