صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / ‌ایجاد ۱۳ هزار اشتغال در ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی سیستان و بلوچستان
‌ایجاد ۱۳ هزار اشتغال در ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی سیستان و بلوچستان

‌ایجاد ۱۳ هزار اشتغال در ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی سیستان و بلوچستان

13‌مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در استان 28 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد، در این مناطق دو هزار و 231 قرار داد منعقد شد و از این میان هزار و 274 واحد صنعتی به بهره برداری رسید که برای 13 هزار و 470 نفر اشتغال پایدار به همراه داشته است.

صنعت

‌سارانی در گفت وگو با ایسنا- ‌افزود: برای این تعداد واحد فعال بیش از ۵۶ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و این میزان سرمایه گذاری سبب شد بیش از ۶۰ درصد صنایع مستقر در استان و ۵۰ درصد اشتغال صنعتی در واحد های صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان انجام شود.

به گفته وی، از میان واحد های صنعتی فعال در استان ۱۹۴ واحد در قسمت مواد غذایی و آشامیدنی، ۴۱ واحد در حوزه نساجی، ۲۵۹ واحد در حوزه مواد سلولزی، ۱۴۲ واحد در قسمت مواد شیمیایی، ۱۷۷ واحد در حوزه کانی غیر فلزی، ۲۷۱ واحد در قسمت تولیدات فلزی، ۱۶ واحد برق الکترونیکی و ۱۷۴ واحد خدماتی فعالیت می کنند و هرکدام موفق به اشتغال زایی پایدار شده اند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان در ادامه گفت: علاوه بر شهرک ها و نواحی صنعتی، مجتمع های کارگاهی هم برای ایجاد اشتغال در استان راه اندازی شد که در این مجتمع ها ۲۸۱ واحد کارگاهی تکمیل شد و از این میان ۲۷۲ واحد به متقاضیان واگذار شد، با وجود این فقط ۲۳۹ واحد کارگاهی به بهره برداری رسید ولی همین تعداد واحد هم برای ۶۸۵ نفر اشتغال پایدار به همراه داشت.

وی اظهار کرد: ۷۵ درصد از واحدهای صنعتی و صنفی مستقر در شهرک های صنعتی استان فعال هستند.

سارانی به نقش صنایع کوچک در اشتغال نیر اشاره کرد و گفت: نقش صنایع کوچک و متوسط در تولید و ایجاد اشتغال پایدار بی بدیل است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان بیان کرد: در حال حاضر بیشتر صنایع کشور متعلق به صنایع کوچک و متوسط است که نقش اساسی و بی بدیل آن در ایجاد اشتغال پایدار ملموس بوده و بخش عمده ای از اشتغال زایی در کشور در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از صنایع کوچک و نقش موثر این صنایع در ایجاد اشتغال این مهم در سالجاری بیش از پیش مورد توجه دولت قرار گرفته است.

سارانی گفت: ما برای ارتقاء تولید و بهره گیری از مزیت های بالقوه استان‌، تبدیل آن ها به تولید متناسب با نیاز بازار‌، ایجاد اشتغال‌، تکمیل چرخه تولید و افزایش سود‌ نیازمند گسترش واحدهای صنعتی کوچک هستیم‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.