صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / ۳۰ نقاشی به مثابه ۳۰ واژه برای نمایش «صلح»
۳۰ نقاشی به مثابه ۳۰ واژه برای نمایش «صلح»

نمایشگاه نقاشی روز جهانی صلح برگزار شد

۳۰ نقاشی به مثابه ۳۰ واژه برای نمایش «صلح»

یک عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان همزمان با روز جهانی «صلح» و برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان با این موضوع گفت: به گفته متخصصان زیرسازی آموزش رسمی کشور در حوزه پایه گذاری روحیه صلح در کودکان ضعیف است، به طوریکه گاهی تنبیه بیش از تشویق در مورد کودکان اعمال می‌شود.

کعبی

لیلا کعبی در گفت‌وگو با ایسنا، در نمایشگاه نقاشی روز جهانی «صلح» که از سوی انجمن حمایت از حقوق کودکان در فرهنگسرای شفق برگزار شد، گفت: این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی صلح و با اجرا و نقاشی کواکان زیر ۱۴ سال برگزار شده است. کودکان شرکت‌کننده در این نمایشگاه دوره‌های نقاشی کودک را طی کرده‌اند و برخی از آنها کودکان خانه کودک شوش هستند. قرار بود کودکان مهاجر بلوچ هم به این نمایشگاه بپوندند اما کارهایشان به این نمایشگاه نرسید و قرار است آثارشان در نمایشگاه بعدی شرکت داده شود.

وی با بیان اینکه از سال ۷۸ اولین دوره کارگاه‌های پیمان نامه حقوق کودک برگزار شده است، افزود: به دلیل تخصص در حوزه کودک متد آموزش که در این کارگاه‌ها به کار گرفته‌ام را با پیمان نامه حقوق کودک تلفیق کردم. از همان سال تا کنون، سالی دو تا سه مرتبه پیمان نامه حقوق کودک را از طریق نقاشی به تصویر می‌کشیم. برای مثال گاهی روز جهانی کودک، روز تصویب پیمان‌نامه کودک، روز جهانی صلح، روز جهانی هنر و… چنین نمایشگاه‌هایی با محوریت نشان‌دادن پیمان نامه حقوق کودک به بزرگسالان برگزار می‌شود. در واقع با این کار در پناه پیمان نامه حقوق کودک، دنیای کودکان را برای بزرگسالان به تصویر می کشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه امسال یک روزه برگزار شد و تنها ماده ۲۹ حقوق کودک را به تصویر کشیدیم و دیدیم که بچه ها صلح را  با معانی مختلف و با دیدگاه‌های متفاوتی توضیح می دهند. ماده ۲۹ به موضوع صلح می‌پردازد و به گفته بازدید کنندگان کودکان راحت تر و زیباتر صلح را به تصویر کشیده‌اند. برای مثال کودکانی هستند که صلح را به مثابه آشتی پدر و مادری که از هم جدا شده اند می بینند، یا گاهی کودکی از نعمت مادر محروم است صلح را در آغوش مادر تصور می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش صلح به کودکان ضعیف هستیم تصریح کرد: به گفته متخصصان، زیرسازی آموزش رسمی کشور در حوزه صلح دچار مشکل است به طوریکه می بینیم تنبیه بیش از تشویق در مورد کودکان اعمال می‌شود. برای مثال فکر می کنیم فقط باید کودکان را تشویق یا تنبیه کرد درحالیکه این دو در کنار هم و با نسبت متعادل باید به کار برده شوند. برای مثال اگر معلمی دانش ‌آموزش را به کاری تشویق کند و می‌گوید که کارش زیبا بوده است به طور ناخودآگاه دانش ‌آموزی که کارش دیده نشده را تنبیه کرده است. بهتر است در بحث آموزش، کودکان بیش از هر چیز ترغیب شوند.

این عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان ادامه داد: امروز نزدیک ۳۰ اثر در نمایشگاه شرکت داده شده که نشان‌دهنده ۳۰ واژه متفاوت از صلح هستند. در نظر داریم نمایشگاه بعدی مصادف با سالگرد تصویب پیمان نامه حقوق کودک- ۲۹ آبان ماه – برگزار شود. بازدیدکنندگان می‌توانند آثار نمایشگاه را به نفع کودکان کار خریداری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.