صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پیام رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

پیام رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پیامی را همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانشگاهیان صادر کرد.

رستمی رئیس جدید نهاد رهبری در دانشگاه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام علی(علیه‌السلام): العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیهِ.
دانش، سلطنت و قدرت است، هر که آن را بیابد با آن یورش برد و هرکه آن را از دست بدهد بر او یورش برند.

به فضل الهی بار دیگر و همزمان با آغاز مهرماه، بهار تحصیل و تهذیب فرا می‌رسد و انبوه دانشجویان و دانش‌پژوهان، همراه با شور و نشاط جوانی جان خویش را به نور علم و معرفت و تلاش برای دانستن و آموختن می‌آرایند؛ تقارن این روزها با ایام شهادت سید و سالار شهیدان و همچنین هفته دفاع مقدس، رسالت همه‌ی ما برای کسب توأمان دانش و معرفت در مکتب انسان‌ساز و عزت بخش سیدالشهداء(علیه السلام) و یارانش که به ما درس آزادگی و ظلم‌ستیزی، خودشناسی و خداشناسی دادند را سنگین‌تر می‌کند.

از همین رو فرصت را غنیمت شمرده و به بهانه آغاز سال جدید تحصیلی، نکاتی چند را با دانشگاهیان عزیز در میان می‌گذارم:

۱- سال تحصیلی جدید در حالی آغاز شده است که نظام مقدس جمهوری اسلامی، ورود به دهه‌ پنجم از حیات طیبه‌ی خود را تجربه می‌کند. حفظ و مطالبه‌ نگاه آرمان‌گرایانه نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی در دانشگاه توأم با واقع‌بینی، از ضروریات تحقق آرمان‌های بزرگی همچون استقلال، آزادی و عدالت در جامعه است؛ این مسئله نیازمند عقلانیت و بصیرت، اعتقاد به انقلابی‌گری، کوشش خستگی‌ناپذیر و اعتماد به وعده‌ نصرت الهی در تحقق آینده‌ای روشن در میان باورمندان به گفتمان انقلاب اسلامی است.

۲- دانشگاهیان عزیز توجه داشته باشند که در گیر و دار مشکلات روزگار و دشمنی‌های قدرت‌های سلطه‌جوی جهانی با ملت شریف ایران، جریان معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی نباید از اهداف عالیه این انقلاب خصوصاً ایجاد تمدن نوین اسلامی غفلت نمایند. از آنجایی که علم، دانش و پژوهش عموماً و به‌ویژه علوم انسانی نرم‌افزار ایجاد چنین تمدنی است، حرکت به سمت ایجاد تحول در تولید علم بومی و علوم انسانی ایرانی– اسلامی و تلاش برای خروج از دایره‌ بسته‌ نقل و ترجمه و بی‌تفاوتی نسبت به معضلات کشور، از ضروریاتی است که هر روز غفلت از آن آسیب‌های جبران ناپذیری برای کشور خواهد داشت.

۳- ضروری است اساتید گرانقدر، دانشجویان عزیز و مدیران دلسوز دانشگاهی به ویژه عناصر انقلابی دانشگاه‌ها، با نگاهی نو و عالمانه به تجربیات چهار دهه‌ گذشته، ضمن ایجاد زمینه‌هایی برای نقد و بررسی عالمانه و منصفانه وضعیت کنونی کشور و با شناختی دقیق از نظام مسائل کشور به تقویت نقاط قوت و استمرار آنها کمک نمایند و البته در مورد برخی نقاط ضعف نیز بهترین مجموعه‌ای که می‌تواند راهکارهایی برای ترمیم و برون رفت از مشکلات در قالب نظام پیشنهادها ارائه نماید، نهاد دانشگاه و آموزش عالی کشور است. بدین ترتیب مجموعه‌ای از اولویت‌ها برای ایجاد تحول و تعالی در نظام جمهوری اسلامی در برابر دیدگان ملت ایران، نخبگان و مسئولان قرار خواهد گرفت.

۴-  شرایط اقتصادی کشور که حاصل فشار روزافزون قدرت‌های متخاصم است و با برخی بی‌تدبیری‌های داخلی فزونی یافته، اقتضائات جدیدی برای دانشگاه‌ها پدید آورده است؛ در این شرایط «جنگ اقتصادی»، دانشگاه می‌تواند با بیشینه‌سازی تلاش‌های خود، تهدیدهای جنگ تحمیلی اقتصادی غرب را به فرصت‌هایی ناب تبدیل نماید و با گام‌هایی سنجیده و دقیق، نظام اقتصادی مستقل از نفت را پایه‌ریزی نماید. همچنین این شرایط ایجاب می‌کند مدیران محترم آموزش عالی و دانشگاه‌ها، حداکثر تلاش خود را در جهت ارائه تسهیلات و همراهی با عموم دانشجویان فراهم آورند.

در پایان لازم است به جوانان عزیز دانشجو نکته‌ای را متذکر شوم که قدر این ایام و فرصت‌های ناب جوانی و دانش‌پژوهی را بدانید. سرزمین حاصل‌خیز دل‌های شما و جان‌های پاک شما در معرض لطف و رحمت الهی قرار دارد و در صورت تلاش و مراقبت‌های معنوی ان‌شاءالله در آینده ثمرات مبارکی برای جامعه اسلامی و خودتان خواهد داشت. از خداوند متعال روزهای سرشار از موفقیت،آرامش و سربلندی را برایتان درخواست می‌نمایم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.