صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پاکستان خطاب به هند: مذاکره بهترین راه حل است
پاکستان خطاب به هند: مذاکره بهترین راه حل است

پاکستان خطاب به هند: مذاکره بهترین راه حل است

پاکستان در واکنش به بیانیه فرمانده ارتش هند اظهار کرد، با اینکه ارتش پاکستان برای واکنش به هرگونه حادثه ناگوار آمادگی کامل دارد، گفت‌وگو را بهترین روش برای صلح میان دو کشور می‌داند.

هند و پاکستان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه نیشن، آصف غفور، مدیرکل روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان در واکنش به اظهارات فرمانده ارتش هند گفت: پاکستان کشوری علاقه‌مند به صلح است و در ایجاد صلح در منطقه نقشی بی‌همتا داشته است.

وی افزود: پس از اقداماتی که طی دو دهه گذشته انجام داده‌ایم، در مسیر صلح و ثبات قرار داریم و ارزش صلح را می‌دانیم و نباید بگذاریم این صلح از دست برود.

رسانه‌های هندی به نقل از فرمانده ارتش این کشور اظهار کرده‌اند: باید در تلافی وحشیگری‌هایی که تروریست‌ها و ارتش پاکستان به آن دست زده‌اند، اقدامات سختگیرانه‌ای صورت گیرد. وقت آن رسیده که اقداماتشان را به آنان بازگردانیم.

آصف غفور با تکذیب خشونت علیه جسد نیروهای امنیت مرزی هند گفت: ما نیرویی حرفه‌ای هستیم و هیچ‌گاه نمی‌توانیم چنین اقدام غیرحرفه‌ای را علیه هیچ سربازی صورت دهیم. ما به همزیستی و صلح باور داریم، با این حال هر گونه اقدام ناگوار باید با واکنش موثری دریافت کند.

وی افزود: جنگ هیچ‌گاه راه حلی برای مشکلات نیست. پاکستان همیشه واکنشی مثبت به ابتکار عمل‌ها درباره صلح داشته است. این هند است که از مذاکرات صلح کنار می‌کشد. گفت‌وگو بهترین راه است و ما همیشه این پیشنهاد را از موضع قدرت مطرح کرده‌ایم، نه از موضع ضعف.

مدیرکل روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان ادامه داد: همانطور که از سوی دولت گزارش شده، دولت هند از سوی اپوزیسیون این کشور بر سر فسادهای متعدد و شکست دستورکار اقتصادی این دولت با انتقادات داخلی مواجه شده است. چنین بیانیه‌هایی تلاش برای تغییر دیدگاه‌های داخلی هند درخصوص پاکستان هستند.

غفور با “بی‌اعتبار” خواندن اظهارات فرمانده ارتش هند، تاکید کرد که سربازان پاکستان برای مقابله با اقدامات خصمانه احتمالی هند آماده هستند.

او در ادامه متذکر شد: پاکستان کشوری هسته‌ای بوده و برای واکنش نشان دادن به اقدامات ناگوار هند آماده است. پاکستان روشن کرده است که خواستار مذاکره و صلح در منطقه است اما این هند است که هربار از مذاکره می‌گریزد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.