صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / طرح “بازچرخانی آب” علمی و کارشناسانه است
طرح “بازچرخانی آب” علمی و کارشناسانه است

بختیار:

طرح “بازچرخانی آب” علمی و کارشناسانه است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح "باز چرخانی آب" کارشناسی شده و جدید است و در جهت احیای رودخانه زاینده‌رود نقش اساسی دارد. در کل موافق این طرح هستیم، اما برخی جزئیات آن باید اصلاح شود.

علی بختیار

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص طرح باز چرخانی آب(احیای مصنوعی رودخانه زاینده‌رود)، اظهار کرد: طرحی که تهیه شده از جهات فنی و اقتصادی ریزه‌کاری‌هایی دارد که باید برطرف شود و در جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان اصفهان راجع به جزئیات طرح باز چرخانی آب توضیح داده شد و جزئیات طرح قرار شد در جاهایی که مشکل دارد با نقطه نظر نمایندگان شهرستان‌هایی که در مسیر رودخانه زاینده‌رود قرار دارند اصلاح شود چراکه باید حقوق مردمی که کنار این رودخانه زندگی می‌کنند رعایت شود.

وی افزود: طرح باز چرخانی آب کارشناسی شده و جدید است و در جهت احیای رودخانه زاینده‌رود نقش اساسی دارد. در کل موافق این طرح هستیم، اما برخی جزئیات آن باید اصلاح شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که به اعتقاد برخی این طرح علمی نیست، گفت: این طرح علمی و کارشناسانه است و یک بخشی از این طرح انتقال آب از طریق لوله است. در سال‌های خشک‌سالی و ترسالی مشکلی وجود ندارد و آب به رودخانه می‌آید.

بختیار در همین خصوص تصریح کرد: در طرح احیای مصنوعی رودخانه زاینده‌رود حقوق حق آبه داران لحاظ شده و بر فرض هم اگر نشده باشد باید لحاظ شود. بحث حق آبه و موضوعات زیست محیطی باید در این طرح مورد بازنگری قرار بگیرد، اما کلیات طرح هم از نظر عدد و رقم و هم بر اساس نیازهایی که برای احیای زاینده‌رود وجود دارد مطلوب است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در مجموع طرح احیای مصنوعی رودخانه زاینده‌رود علمی و کارشناسی شده است. جزئیات این طرح هنوز رسانه‌ای نشده است چرا که برخی از بندهای آن باید اصلاح شود. زاینده‌رود فقط به اصفهان تعلق ندارد و برای کل ایران است، اما باید حقوق حق آبه داران و کسانی که در حاشیه زاینده‌رود زندگی می‌کنند محترم شمرده شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح باز چرخانی آب یک نوآوری به دنبال دارد و می‌تواند یک روش و مدل برای بقیه استان‌هایی که با کم‌آبی مواجه هستند باشد. در این طرح از آخرین فناوری روز دنیا بهره گرفته شده است. مطالعات کلی در خصوص طرح انجام شده بود و وزارت نیرو نظر خاصی نداشت و در واقع این طرح در استان اصفهان ابداع شد و استانداری آن را دنبال کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.