صفحه اصلی / دسته بندی نشده / خوشرو: کمیته داوران مسبب نارضایتی هواداران است/داوری باعث تساوی استقلال شد
خوشرو: کمیته داوران مسبب نارضایتی هواداران است/داوری باعث تساوی استقلال شد

خوشرو: کمیته داوران مسبب نارضایتی هواداران است/داوری باعث تساوی استقلال شد

کارشناس و پیشکسوت داوری فوتبال معتقد است زرگر به ضرر استقلال سوت زده است.

جعفر خوشرو

جعفر خوشرو، کارشناس و پیشکسوت داوری فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قضاوت دیروز (شنبه) دیدار نساجی و استقلال توسط حسین زرگر، اظهار کرد: دیروز زرگر، قضاوت خوبی نداشت و دو اشتباه بزرگ داشت که می‌توانست در نتیجه‌ بازی تاثیرگذار باشد.

او ادامه‌ داد: بسیاری اعلام می‌کنند که پنالتی‌ و آفساید بودن یا نبودن گلی تاثیرگذار در نتیجه‌ بازی است اما در همه جای دنیا ضربات آزاد  نزدیک به محوطه جریمه نیز نمی‌تواند شانس بالایی برای گلزنی باشد. دیروز زرگر علاوه بر این که نتوانست قوانین را به خوبی در زمین اجرا  کند، دو اشتباه تاثیرگذار داشت. نخست این که در دقیقه ۱۸ شماره ۱۵ نساجی روی روح الله باقری خطا انجام داد و مهاجم استقلال در نزدیکی محوطه جریمه حریف سرنگون شد. این صحنه خطا بود اما از سوی داور این دیدار تشخیص داده نشد. در صحنه دوم که در دقیقه ۸۷ رخ داد بازیکن نساجی با پا ضربه‌ای را به بازیکن استقلال وارد می‌کند که داور باید او را اخراج می‌کرد. البته زرگر با توجه به جای گیری‌اش نمی‌توانست این صحنه را ببیند و کوپال ناظمی، داور چهارم این دیدار باید در این صحنه به او کمک می‌کرد. من نمی دانم چرا تیم‌های داوری ما هماهنگ نیستند و به یکدیگر کمک نمی‌کنند. این نکات باعث شد تا استقلال ضرر کند و نتواند نساجی را شکست دهد.

این پیشکسوت داوری، افزود: آمار گلزنی در لیگ ما کم است و مقصر آن تا قسمتی بازیکنان هستند اما زمانی که داوران ضربات آزاد  نزدیک محوطه جریمه حریف را اعلام نمی‌کنند، تیم‌ها نیز شانس‌شان برای گلزنی کاهش می‌یابد. البته مقصر اصلی این مساله کمیته‌ داوران است. تا زمانی که این کمیته‌ از داورانی بازنشسته و تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کند اوضاع به همین منوال پیش خواهد رفت. کمیته‌ داوران برای  داوران جوان در ابتدای فصل کلاس برگزار می‌کند اما این کلاس‌ها مستمر نیستند و پیگیری نمی‌شوند. در پایان نیز از یکسری داور خسته و بازنشسته استفاده می‌کنند که باعث می‌شود صدای تمام مربیان و هواداران در بیاید. هدف از انتخاب یک داور برای یک دیدار فوتبال برگزار شدن بازی در شرایط امن است تا تیم‌ها بتوانند در بازی منصفانه تاکتیک‌های خود را به اجرا بگذارند. اجرا نشدن قوانین، خشونت را در فوتبال افزایش می‌دهد و همین باعث می‌شود که اوضاع داوری فوتبال ما خوب نباشد. تا موقعی که این رویه بخواهد پیش برود همین آش خواهد  بود و همین کاسه.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.