صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / حمایت دولت از پنج دانشگاه برتر کشور در راستای ارتقای بین‌المللی
حمایت دولت از پنج دانشگاه برتر کشور در راستای ارتقای بین‌المللی

رئیس دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد

حمایت دولت از پنج دانشگاه برتر کشور در راستای ارتقای بین‌المللی

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه دولت پنج دانشگاه برتر را در راستای قرار گرفتن در بین 200 دانشگاه برتر دنیا مورد حمایت قرار داده است، برنامه مدون این دانشگاه را نیز موضوع فوق اعلام کرد و گفت: قرار گرفتن در این مسیر نیازمند مقدماتی است که از جمله آنها می‌توان به انجام فعالیت‌های پژوهشی و تاثیرگذاری در جامعه علمی، شهرت علمی و فنی در جامعه، ‌ارتباط با صنعت، کارآفرینی و نیز اشتغال فارغ التحصیلان اشاره کرد.

دانشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، جبارعلی ذاکری در بیست و نهمین همایش خانواده و دانشگاه که امروز در دانشگاه علم و صنعت و با حضور والدین دانشجویان جدید الورود برگزار شد با بیان اینکه فارغ التحصیلان این دانشگاه در بین مهندسان سازمان‌های اجرایی به “مهندسین آچار به دست” شهرت دارند، خاطرنشان کرد: آنها نه تنها با مباحث تئوری و آموزشی آشنا هستند بلکه به کارهای اجرایی نیز مسلط‌ هستند که این مهارت‌ها را در کارگاه‌های دانشگاه فراگرفته‌اند.

وی آمار ۸۰ درصدی اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این دانشگاه را یادآور شد و اضافه کرد: این آمار در دانشکده‌های مختلف متفاوت است و همچنین بخش زیادی از این فارغ التحصیلان به دوره‌های بعدی راه پیدا می‌کنند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در همین زمینه امتیاز خاص این دانشگاه را اجازه به حدود ۳۰ درصد فارغ التحصیلان خود برای راه یافتن به مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) بدون شرکت در آزمون دانست و گفت: در این خصوص علاقه‌مندیم فارغ التحصیلان به جای صرف وقت در تست زنی، در نوشتن مقالات و کارهای پژوهشی شرکت داشته باشند.

ذاکری یکی از دستاوردهای دانشگاه‌های سطح یک را حضور فعال در مجامع بین‌المللی و نشر مقالات معتبر علمی عنوان کرد و ادامه داد: دانشگاه سالانه بالغ بر ۱۷۰۰ الی ۱۸۰۰ مقاله ثبت شده آی اس آی را به چاپ می‌رساند که روند رو به افزایش دارد و البته این آمار مربوط به سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی دانشگاه در چند حوزه مشخص متمرکز شده است، پرتاب نخستین ماهواره این دانشگاه به فضا را یادآور شد و افزود: ماهواره دوم و سوم نیز به زودی آماده پرتاب خواهند شد که این موضوع اهداف علمی و آموزشی را دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: مهندسی راه آهن و مهندسی خودرو دانشکده‌های منحصر به فرد این دانشگاه در خاورمیانه هستند که تاکنون موفقیت آمیز عمل کرده و امیدواریم آثار این عملکرد مثبت به مرور و از طریق ارائه خدمات دولت در این زمینه بیشتر شود.

ذاکری همچنین به عملکرد موفقیت آمیز موسسه تحقیقات کامپوزیت، رشته مهندسی برق در حوزه انتقال برق و نیز جایگاه مناسب این دانشگاه در حوزه حمل و نقل اشاره و اظهار کرد: امیدواریم این خدمات ادامه پیدا کند.

وی از ثبت سالیانه چندین پتنت و اختراع در دانشگاه خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از این موفقیت‌ها به همت دانشجویان و با همکاری اعضای هیات علمی شکل می‌گیرد.

تدارک اردوی مشهد برای دانشجویان جدیدالورود

رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین از تدارک اردوی مشهد برای دانشجویان جدیدالورود خبر داد و تشریح کرد: این اردو به منظور ایجاد ذهنیت در دانشجویان نسبت به دانشگاه تدارک دیده شده و دانشجویان قبلی، اعضای هیات علمی و همکاران ما در معاونت‌ها در آن حضور دارند.

ذاکری افزود: بر طبق آمار موجود ۹۰ درصد دانشجویان شهرستانی و ۴۵ الی ۵۰ درصد دانشجویان تهرانی از این اردو که با مقاصد زیارتی، آموزشی و فرهنگی ترتیب داده شده، استقبال کرده‌اند.

حمایت دولت از پنج دانشگاه برتر کشور در راستای ارتقای بین‌المللی دانشگاه‌ها

ذاکری سپس به ارائه آمار دانشگاه در رتبه‌بندی‌ها پرداخت و توضیح داد: دانشگاه ما تاکنون رتبه یک تا چهار را در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور به دست آورده است.

وی درباره رتبه‌بندی‌های مختلف جهانی افزود: همچنین در رتبه‌بندی‌های جهانی بهترین رتبه ما بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ و بدترین آنها بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ بوده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه دولت پنج دانشگاه برتر را در راستای قرار گرفتن در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا مورد حمایت قرار داده است، برنامه مدون این دانشگاه را نیز موضوع فوق اعلام کرد و گفت: قرار گرفتن در این مسیر نیازمند مقدماتی است که از جمله آنها می‌توان به انجام فعالیت‌های پژوهشی و تاثیرگذاری در جامعه علمی، شهرت علمی و فنی در جامعه، ‌ارتباط با صنعت، کارآفرینی و نیز اشتغال فارغ التحصیلان اشاره کرد.

چند توصیه به والدین؛ ارتباط خود با دانشگاه را حفظ کنید

ذاکری ضمن چند توصیه به والدین بر لزوم حفظ ارتباط آنها با دانشگاه تاکید کرد و گفت: در این زمان دانش آموز به دانشجو تبدیل شده و جامعه تصویر ۷۰ درصدی خود را (نسبت به نقش خانواده در تربیت) بر او خواهد گذاشت. بنابراین تاثیرات محیط جدی هستند که در این میان کار شما نیز سنگین‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه لازم است والدین دست‌کم در هر ترم یکبار به دانشگاه مراجعه کنند، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های جانبی دانشجویان در دانشگاه منع نشده اما لازم است که والدین از آن مطلع باشند که از میان آنها می‌توان به انتشار متن در فضای مجازی اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در پایان از جمله افتخارات این دانشگاه را خوش درخشیدن و کسب رتبه‌های برتر در دوره پژوهشی مشترک با کشور فرانسه عنوان کرد و ضمن ابراز امیدواری برای ادامه این فعالیت‌ها خاطر نشان کرد: در جامعه ما یأس در قالب عباراتی از قبیل بیکاری فارغ التحصیلان تزریق می‌شود که با توجه به آمار اشتغال در دانشگاه این ناامیدی بی مورد بوده و موفقیت فرزندان ما در گرو امید به آینده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.