صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / ۱۱۲درخواست ثبت اختراع به پارک فناوری آذربایجان غربی ارجاع شد
۱۱۲درخواست ثبت اختراع به پارک فناوری آذربایجان غربی ارجاع شد

۱۱۲درخواست ثبت اختراع به پارک فناوری آذربایجان غربی ارجاع شد

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: 112 مورد اختراع توسط جوانان و نخبگان این استان و استان های همجوار برای ثبت و تایید به این پارک ارجاع داده شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا حسن حیدری افزود: ۳۰ مورد از این تعداد در سال ۱۳۹۷ ارجاع داده شده که باید توسط هیات داوران مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: همه طرح ها توسط هیات داوران و اساتید استانی در حال بررسی و ارزیابی است و نتیجه نهایی در سریع ترین زمان اعلام می شود.
وی اضافه کرد: قبل از سال ۱۳۹۵ مرجعیت استعلام فکری و ثبت اختراع در آذربایجان غربی وجود نداشت و مخترعان مجبور بودند برای ثبت اختراعات خود به استان های همجوار یا تهران سفر کنند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ مرجعیت استعلام فکری و ثبت اختراعات نیز به پارک علم و فناوری این استان واگذار شد که این امر کار مخترعان را تسهیل کرد.
حیدری اضافه کرد: صاحبان اختراع می توانند با مراجعه به سایت مرکز مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir نسبت به ثبت اظهارنامه اختراع خود و دریافت شماره اظهارنامه و رمز شخصی اقدام کنند.
وی ادامه داد: متقاضی پس از دریافت تاییدیه از کارشناس ثبت اختراع می تواند پارک علم و فناوری آذربایجان غربی را به عنوان مرجع دارای صلاحیت برای استعلام به مرکز مالکیت معنوی معرفی کرده و سایر مراحل را پیگیری کند.
پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش­ بنیان تلاش می­کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت­های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه­ گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشد.
از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۱۲ رویداد شتاب ‘استارت آپ ویکند' با حمایت پارک علم و فناوری در آذربایجان غربی برگزار شده است و در مجموع ۳۹ ایده منتخب در مراکز رشد مراحل نخست اجرایی را طی می کند.

همچنین مطالعه کنید:

بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، در جلسه‌ای که با حضور سید امیر برهانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.