صفحه اصلی / سرخط خبرها / پوستر چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی منتشر شد

پوستر چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی منتشر شد

پوستر چهارمین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با طرحی از نشان اصلی این رویداد که تکه‌ای از یک جورچین (پازل) است طراحی و منتشر شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا احمدی‌راد طراح این پوستر در این باره گفت: در این پوستر از لگوی اصلی سه دوره گذشته جشنواره به شکل حجمی و به عنوان دروازه‌ ورودی این رویداد استفاده کردیم.
وی افزود: رنگ قرمز لگوی جشنواره ملی اسباب‌بازی در پوستر این رویداد نشان از هیجان، شادی و سرزندگی در فضایی با آسمان آبی و چمن سبز دارد که محیطی مطلوب و حال خوب را به افراد القا می‌کند.
احمدی‌راد وجود پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی به عنوان نماد ملی ایران به همراه تصویر برج‌های میلاد و آزادی تهران در این طراحی را نشانه‌هایی برای آگاهی‌بخشی از محل برگزاری این رویداد عنوان کرد.
این گرافیست و طراح یادآور شد: تصویرهایی از خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان در حال حرکت و عبور از دروازه‌ برای ورود به محل برگزاری جشنواره اسباب‌بازی طراحی کردیم تا مخاطبان این رویداد ملی و فرهنگی را به جامعه معرفی کنیم.
چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی با شعار «تمرین زندگی» روزهای ۲۶ تا ۳۰ آبان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران برپا می‌شود.

* محمدرضا کریمی‌صارمی دبیر جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شد
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکمی محمدرضا کریمی‌صارمی را به عنوان دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران منصوب کرد.
فاضل نظری در این حکم به شایستگی‌ها و سوابق ارزشمند کریمی‌صارمی اشاره کرده و بنابر پیشنهاد حسین ربانی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این مسئولیت را به وی سپرده است.
مدیرعامل کانون در این حکم تاکید کرده است: این جشنواره در سپهر فعالیت‌های کانون نقش درخشانی داشته و می‌تواند به عنوان جشن‌گونه دستاوردهای این صنعت نوپا در ایران و فرصتی برای آموزش هنری، ترویج هدفمند و مقایسه تخصصی تولیدات ملی و بین‌المللی در این حوزه باشد.
فاضل نظری در ادامه این حکم اظهار امیدواری کرده است از رهگذر برنامه‌ریزی، هدایت و اجرای اثربخش این رویداد مهم فرهنگی با نگاه به استعدادهای جوان و با بهره‌مندی از ظرفیت همکاری نهادهای همسو با اهداف این جشنواره در مسیر تحقق آن اهداف قدم‌های موثری برداشته شود.
امیرمحمد دهستانی معاون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز به عنوان دبیر نشست‌های تخصصی این جشنواره معرفی شده است.
یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

* تلفیق ادبیات و میراث فرهنگی لازمه‌ هویت‌سازی است
نویسنده‌ «افسانه تیرانداز جوان» آشنایی با میراث فرهنگی را عنصری مهم در کسب هویت فرهنگی کودکان دانست و عنوان کرد که ادبیات به عنوان ابزاری برای شناخت دنیای اطراف می‌تواند از این محتوای غنی سود ببرد.
به گزارش کانون پرورش فکری، یکی از موضوع‌های اصلی در هفته‌ ملی کودک امسال که با شعار «آینده را باید ساخت» برگزار خواهد شد توجه به رابطه‌ کودک با میراث فرهنگی است و روز ۱۵ مهر نیز با عنوان «کودک، محیط‌ زیست و میراث فرهنگی» نام‌گذاری شده است.
نویسنده‌ کتاب «انقلاب مشروطه» (مجموعه‌ فکر ایرانی) با اشاره به اینکه بشر برای تفسیر دنیای اطراف و فهم محیطی که در آن زندگی می‌کند دست به داستان‌پردازی می‌زند، معتقد است داستان‌ها چکیده‌ تجربه‌ بشر از جهان اطراف‌اند.
به بیان حمیدرضا شاه‌آبادی ادبیات از این جهت نقش مهمی برای شناخت هویت انسان‌ها دارد و ابزار مناسبی برای انتقال داشته‌های فرهنگی و تاریخی به نسل‌ها آینده به حساب می‌آید.
او در این رابطه می‌گوید: استفاده از ادبیات در هویت‌بخشی به کودکان مفید است و میراث فرهنگی بستری است که می‌توان با کمک آن شاخصه‌های هویتی را پیدا و تفسیر کرد.
این پژوهش‌گر معتقد است تلفیق ادبیات و میراث فرهنگی لازمه‌ هویت‌سازی و پاسخ به سوال‌های فرهنگی، اجتماعی و فلسفی کودک ‌و نوجوان است.
وی همچنین معتقد است که رابطه‌ میراث فرهنگی با ادبیات متقابل است و در عین اینکه می‌توان از طریق ادبیات میراث فرهنگی را به کودکان شناساند، تاریخ و میراث فرهنگی نیز می‌تواند باعث جذابیت آثار این حوزه و جذب بچه‌ها به مطالعه شود.
شاه‌آبادی در این رابطه با انتقاد از شیوه‌های آموزشی رایج می‌گوید: ما با شیوه‌های غلط آموزشی کودکان‌ و نوجوانان را از تاریخ دل‌زده می‌کنیم و آنها را به این باور می‌رسانیم که گذشته‌ چیزی جز حرف‌های قدیمی و تکراری نیست و همین مواجهه را با میراث فرهنگی هم داریم.
خالق آثاری چون «لالایی برای دختر مرده» و «هیچ‌کس جرئتش را ندارد» بیان می‌کند که در نتیجه‌ این برخورد کودکان ما مفهوم یک بنای قدیمی، یک سازه‌ باستانی و تنفس زیر یک سقف کهن را درک نمی‌کنند و ارتباط حسی لازم را با گذشته ندارند.
این پژوهشگر معتقد است که ما می‌توانیم با آموزش‌های درست و تغییر نگرش نسبت به این مفاهیم بچه‌ها را با تاریخ و میراث فرهنگی آشتی دهیم.
شاه‌آبادی با بیان اینکه بازنویسی ادبیات کهن در شاخه‌های مختلف مانند ساده‌نویسی، خلاصه‌نویسی و استفاده از بن‌مایه‌های نهفته در آثار گذشتگان برای خلق آثار جدید می‌تواند برای گروه‌های مختلف مخاطبان مفید باشد، اظهار داشت: انتخاب هر کدام از این شیوه به تمرکز نویسنده بر اسناد تاریخی، نوع علاقه‌اش، نیازی‌های روز و همچنین سلیقه‌ مخاطبان بستگی دارد.
نویسنده‌ مقاله‌ «در غیاب کودکی؛ تلاشی در شناخت تاریخ کودکی در ایران دوره‌ قاجار» تاکید کرد که در هر صورت توجه به ادبیات کهن در انتقال تجربه‌های گذشتگان به نسل‌های آینده و هویت‌بخشی به آنها بسیار موثر است.
ویژه‌برنامه‌های هفته‌ ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور برگزار خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.