صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پادشاه اردن: بدون کشور مستقل فلسطین هیچ صلحی در خاورمیانه ممکن نیست
پادشاه اردن: بدون کشور مستقل فلسطین هیچ صلحی در خاورمیانه ممکن نیست

پادشاه اردن: بدون کشور مستقل فلسطین هیچ صلحی در خاورمیانه ممکن نیست

پادشاه اردن در جریان دیدار با نمایندگان سازمان‌های یهودی در نیویورک اعلام کرد که بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی هیچ صلح و ثباتی در خاورمیانه محقق نمی‌شود.

پادشاه اردن

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان دیدار با شماری از نمایندگان سازمان‌های یهودی بین‌المللی و آمریکایی در نیویورک بر ضروت افزایش تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها با تکیه بر راهکار تشکیل دو کشوری به عنوان تنها راه برای تحقق امنیت و ثبات در خاورمیانه تاکید کرد.

پادشاه اردن همچنین بر اهمیت نقش سازمان‌های یهودی در راستای حمایت از تلاش‌ها در راستای تحق صلح عادلانه و همیشگی در خاورمیانه تاکید کرد.

روند صلح خاورمیانه از آوریل ۲۰۱۴ میلادی به خاطر مخالفت اسرائیل با توقف شهرک‌سازی و پذیرش مرزهای ماقبل جنگ ژوئن ۱۹۶۷ متوقف شد.

دو طرف در جریان این دیدار به بررسی چالش‌های پیش روی آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) پرداختند.

در همین راستا، پادشاه اردن بر ضرورت حمایت از آنروا برای تداوم نقشش در ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و نیز امدادرسانی به آوارگان فلسطینی تاکید کرد.

در ۳۱ اوت گذشته واشنگتن تصمیم گرفت کمک‌های مالی کشورش به این آژانس را به طور کامل قطع کند و آنروا پس از این تصمیم آمریکا از بزرگترین بحران مالی رنج می‌برد.

در جریان این دیدار پادشاه اردن و نمایندگان موسسات یهودی همچنین به بررسی بحران کنونی خاورمیانه و تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد راه‌حل‌های سیاسی برای این بحران‌ها و نیز تلاش‌های صورت گرفته جهت جنگ علیه تروریسم پرداختند.

عبدالله دوم همچنین در جریان سفر کاری‌اش به نیویورک در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل شرکت و با موسس و رئیس همایش اقتصادی جهان دیدار کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.