صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشجویان برای تحقق اهداف آموزش عالی تلاش کنند
دانشجویان برای تحقق اهداف آموزش عالی تلاش کنند

سرپرست دانشگاه تبریز در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی:

دانشجویان برای تحقق اهداف آموزش عالی تلاش کنند

سرپرست دانشگاه تبریز آغاز سال تحصیلی را با صدور پیامی تبریک گفت و از تمامی دانشجویان، اساتید، کارکنان و به ویژه دانشجویان جدیدالورود خواست برای اعتلا و شکوفایی همه جانبه کشورمان و تحقق اهداف آموزش عالی تلاش کنند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، متن کامل پیام دکتر میررضا مجیدی به شرح زیر است:

” یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ خداوند آن‌هایی را که ایمان آورده‌‏اند و کسانی را که دانش یافته‌اند، به درجاتی برافرازد.  «سوره مجادله، آیه۱۱»

سپاس و ستایش بی‌پایان، حضرت خداوندی را سزاست که به انسان فکرت آموخت و ضمیر جانش را به نور دانش روشن ساخت.

 ماه مهر که از راه‌ می‌رسد، تلألو خورشید دانش و آگاهی بر تارک آسمان علم و معرفت می‌درخشد و اکسیر دانایی و فرهیختگی در فضای جامعه بذرافشان می‌شود. مهر با خود بوی عشق همراه با تعقل، دانش همراه با عرفان و ایمان همراه با تدبّر می آورد و جانی تازه به طبیعت اندیشه‌ورزی می‌بخشد.

 حال که بهار علم‌اندوزی دوباره با طراوت و شادابی جلوه گری می کند، شایسته است فعالان و بیداردلان سنگر علم و تهذیب با جهاد علمی و اخلاقی در راه اهتزاز پرچم فرهیختگی و علم اندوزی ایران اسلامی در بلندترین قله‌های علم و معرفت،گام بردارند.

امسال ماه مهر و مهربانی با ایام محرم و شهادت حضرت اباعبدالله حسین (ع) همزمان شده، پیام هر دو مناسبت، آزادگی و حقیقت‌جویی برای نسل های آینده است. همچنین این ایام تقارن همیشگی با هفته دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان اسلام دارد و وظیفه پویندگان دانش است که شجاعت و آزادگی علمی را در خدمت رفاه کشور و مردم قرار دهند.

 دانشگاه تبریز نیز به عنوان یک دانشگاه پرافتخار و پیشرو، امسال هفتادمین سال تأسیس خود را بصورتی باشکوه و درخور نام دانشگاه جشن گرفت و از هفتاد چهره برتر دانشگاه در حوزه های مختلف به نمایندگی از نام آوران شاخص دانشگاه تقدیر نمود. چهره هایی که فرهیختگی، نجابت، قدمت از سکنات آنان نمایان بود و اینک برماست که خلفی شایسته برای این بزرگ مردان باشیم و در اعتلای دانشگاه تبریز و پیشرفت کشورمان بجان بکوشیم؛ در این راه دانشجویان نقش بسیار برجسته دارند.

 دانشجویان گرامی شما وارد دانشگاهی پرافتخار شده اید که دومین دانشگاه ایران و مشهدالشهدای دانشگاه های ایران است، مدیریت آن نیز در حد توان می کوشد همه امکانات لازم و محیطی مناسب تحصیل و پژوهش را برای شما فراهم آورد و شایسته است همه دست در دست هم در راه تحقق اهداف دانشگاه و اعتلای علمی کشور قدم برداریم.

 اینجانب با گرامیداشت مجدد آغاز سال تحصیلی جدید و تبریک به محضر تمامی دانشجویان، اساتید، کارکنان، بویژه دانشجویان جدیدالورود امیدوارم از فرصت ها بهترین استفاده را نموده و با تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی در پیشرفت و آبادانی کشور بکوشیم و جباران و آنان که رفاه ملّت و اعتلای فرهنگ دینی در جامعه را برنمی تابند و با تحریم های ظالمانه در پی ضربه زدن به ملّت باکرامت ایران هستند، را مأیوس سازیم.”

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.