صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / جنس چینی با افزایش قیمت دلار برای مردم نمی‌صرفد!
جنس چینی با افزایش قیمت دلار برای مردم نمی‌صرفد!

یک کارشناس مطرح کرد

جنس چینی با افزایش قیمت دلار برای مردم نمی‌صرفد!

یک کارشناس اقتصادی معتقد است با توجه به اینکه قیمت بسیاری از کالاهای وارداتی و چینی تحت تاثیر نوسان دلار دو برابر شده است، شرایط امروز اقتصاد فرصتی تاریخی برای تولیدکنندگان داخلی است و خرید کالای ایرانی مقرون به صرفه‌تر است.

4333

حمید نجف در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرایطی که امروز در کشور تجربه می‌کنیم، ماندگار نیست. در دل هر تهدید، فرصتی نهفته است و ما باید از شرایط موجود اقتصاد به نفع تولید داخلی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به نیروی عظیم انسانی در چین بسیاری از کالاها ارزان تمام می‌شود و ما تا قبل از نوسانات نرخ ارز قدرت رقابت نداشتیم ولی امروز تولیدکننده داخلی قادر به عرض اندام با تولید خارجی است و تولید برای تولیدکننده ایرانی و خرید کالای ایرانی صرفه اقتصادی بیش‌تری دارد.

این کارشناس اقتصادی متذکر شد: نوسان نرخ ارز بر قیمت بسیاری از کالاهای وارداتی از جمله کالاهای چینی تاثیرگذاشته و قیمت آن‌ها را دو برابر کرده است، به همین دلیل خرید کالای ایرانی در شرایط حاضر مقرون به صرفه‌تر است.

نجف تاکید کرد: تولیدات ایرانی به دلیل ارزانی بیش از حد جنس‌های وارداتی به ویژه چینی توان رقابت نداشتند. اکثرا در انبارها می‌ماند و شرکت‌های زیادی ورشکسته می‌شدند؛ مثل کارخانه ارج که به سمت تعدیل پرسنل و تعطیلی رفت ولی معتقدم باید به شرایطی که در آن قرار داریم به چشم یک فرصت برای بخش تولید نگاه کنیم و دولت برنامه حمایت از کالای ایرانی را در سال حمایت از تولید ملی در دستور کار قرار بدهد.

او افزود: شرایط فعلی بسیاری از خانواده‌ها را نسبت به آینده نگران کرده و مشاهده می‌شود که خریدهای اضافه برای خانه‌ها صورت می‌گیرد اما شرایط فعلی ماندگار نیست بلکه طوفان گذرایی است که قرار نیست دائمی باشد و به‌زودی ثبات به اقتصاد کشور بازمی‌گردد.

این کارشناس اقتصادی در پایان افزود: امروز مردم قادر به خرید کالای چینی نیستند و جنس‌های چینی دیگر برای مردم نمی‌صرفد چون تابع دلار است، بنابراین دولت با درایت و تدبیر می‌تواند بازار را ساماندهی کند و با احیای شعار حمایت از تولید ملی، هم تولیدکننده را به عرصه اقتصاد برگرداند و هم مردم را به خرید کالای ایرانی تشویق کند.

سال ۱۳۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است. تاکید بر تقویت و پشتیبانی از تولید ملی به‌ منزله حمایت از اشتغال و سرمایه، کار و کارگر ایرانی است. کارشناسان تحقق شعار امسال را مستلزم حمایت دولت از تولیدگران، فرهنگ‌سازی برای خرید کالای ایرانی و جلب مردم به خرید تولید داخلی می‌دانند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.