صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تمهیدات دانشگاه امیرکبیر برای استقبال از سال تحصیلی جدید

تمهیدات دانشگاه امیرکبیر برای استقبال از سال تحصیلی جدید

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای استقبال ویژه از ورودی‌های جدید انجام شده است، از تمهیدات این دانشگاه برای آغاز سال تحصیلی جدید از امروز خبرداد.

سردر دانشگاه امیرکبیر

سید جواد طباطبایی مقدم در گفت‌گو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی توسط گروه‌های دانشجویی و با توجه به راهبردهای فرهنگی و بر اساس اهداف و رسالت‌های دانشگاه انجام می‌گیرد تصریح کرد: برنامه‌ها می‌بایست در چارچوب و قوانین دانشگاه انجام پذیرد. بدین منظور کلیهی درخواست‌ها در جلسه هیئت محترم نظارت بر تشکل‌های دانشگاه، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اجرایی می‌شوند.

سید جواد طباطبایی مقدم در خصوص فعالیت‌های این نهاد عنوان کرد: در شش‌ماهه نخست امسال با تشکیل ۶ جلسه هیئت نظارت و با ۱۲۳ عنوان برنامه، در دانشگاه برنامه‌های متنوعی انجام شد؛ همچنین ۲۸ برنامه ویژه دختران (۲۴ کلاس ۱۰ جلسه‌ای و ۴ مسابقه کتاب‌خوانی) برگزار شده و برنامه دانش و معرفت افزایی ویژه اساتید دانشگاه نیز در حال حاضر در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: در بحث نشریات نیز حدود ۱۵۰ نشریه فعال دانشجویی و ۵ شماره نشریه رایحه فرهنگ در این شش‌ماهه منتشرشده‌اند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره برنامه دانشگاه برای استقبال از دانشجوهای ورودی جدید اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، ستاد برگزاری مراسم ورودی‌های جدید در دانشگاه تشکیل و مقرر شد امروز ۳۱ شهریور پس از حضور دانشجویان در دانشگاه از ساعت ۷ لغایت ۱۰ صبح، برنامه ثبت‌نام در دانشکده‌ها انجام شود.

وی درباره سطح فعالیت‌ گروه‌های دانشجویی اظهار کرد: گروه‌های دانشجویی‌ در هر نیمسال تحصیلی سه دسته برنامه اعم از کلاس (آموزشی، تشکیلاتی، مطالعاتی، هنری و …)، اردوهای زیارتی و سیاحتی و برنامه‌های مناسبتی (ملی، مذهبی و …)را اجرا می‌کنند.

طباطبایی مقدم با بیان اینکه با گروه‌های دانشجویی در خصوص اجرای برنامه‌هایی که در راستای قوانین و مقررات دانشگاه باشد همه‌جانبه همکاری خواهد شد، گفت: این حمایت‌ها هم به‌صورت مادی یعنی پرداخت وجه و هم معنوی یعنی مشاوره در خصوص اجرای برنامه، محتوای برنامه، مهمانان، فضای اجرا انجام می‌شود.

وی ضمن اشاره به فعالیت های موثر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی امیرکبیر در امور دانشجویی، درباره نهادها و گروه‌های فعال دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروه‌های فعال دانشجویی شامل ۱۶ کانون، ۱۵ شورای صنفی، ۱۵ دفتر بسیج دانشجویی، هیئت رهروان شهدا، ۱۵ انجمن علمی و ۵ تشکل دانشجویی مستقل و همچنین حدود ۱۵۰ نشریه فعال دانشجویی است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان با اشاره به امور فرهنگی خوابگاه‌های دانشجویی عنوان کرد: هرساله خوابگاه‌ها برنامه‌هایی را به‌صورت مستقل مثل برگزاری افطاری خوابگاه‌ها، برگزاری اردوها، برگزاری جشن‌ها و مراسمت دیگر مذهبی انجام می‌دهند و علاوه بر انجام کارهای فوق در غیر ساعات اداری افرادی تحت عنوان نماینده‌های امور فرهنگی که غالباً از روحانیون جوان هستند جهت مشاوره و برقراری ارتباطات مؤثر در خوابگاه‌ها حضور دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.