چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / جلوی سنگ اندازی‌ها در راه استخدام نیروهای بومی را می‌گیریم
جلوی سنگ اندازی‌ها در راه استخدام نیروهای بومی را می‌گیریم

نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

جلوی سنگ اندازی‌ها در راه استخدام نیروهای بومی را می‌گیریم

‌نماینده بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس گفت: برخی‌ها کماکان جلوی اجرای قانون استخدام نیروهای بومی و ماندگار در صنایع و بنگاه های بزرگ را می‌گیرند و دراین زمینه سنگ اندازی می کنند.

 

حسین هاشمی تختی در جمع مردم روستای سرخون ضمن تسلیت ایام سوگواری و شهادت اما حسین (ع) با اشاره به وظایف اصلی و اساسی نمایندگان اظهار کرد: قانونگذاری و نظارت بر اجرای حسن اجرای قوانین مهمترین وظایف نمایندگان است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی در ادامه با بیان اینکه سهیم سازی نیروهای استان از فرصت های شغلی از یکی از مهمترین دغدغه های ما در حال حاضر است، افزود: در اغلب خانواده های ساکن استان یکی دو تا جوان بدون شغل داریم که در همین راستا طی قانون برنامه توسعه موفق شده ایم قوانینی را به تصویب برسانیم که بنگاه های تولیدی و اقتصادی بزرگ ۵۰ درصد از نیروهای خود را از نیروهای بومی و ماندگار در استان جذب کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: تاثیرات برخی از قوانین بر زندگی مردم، زمانبر است که باید گفت تاثیرات قانون جذب ۵۰ درصدی نیروهای مذکور، می تواند در سال های آینده بر زندگی مردم استان دیده شود.

وی با بیان اینکه در جذب نیروها باید عدالت رعایت شود، افزود: این درست نیست که در یک پالایشگاه از هفت هزار نیروی به کار گرفته شده تنها ۵۰۰ نفر از نیروهای بومی و ساکن استان باشد و سایر نیروهایش را از مناطقی دیگر جذب کند، در حالی که نیروی متخصص مورد نیاز در استان برای فعالیت های این‌چنینی وجود دارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه گزارش شده، که با وجود قبولی نیروهایی از استان در آزمون های استخدامی بنگاه ها و صنایع بزرگ، به بهانه هایی آنها را در آزمون های مصاحبه و شفاهی رد می کنند و یا در پدیده ای دیگر نیروهای به کار گرفته شده از استان را در شرایط کاری سخت قرار می دهند که خود مجبور به استعفا شود.

وی تصریح کرد: در موردی دیگر در مصاحبه هایی غیر مربوط از متخصصان و فنی کاران سئوالاتی عجیب و غریب پرسیده شده که در این راستا با استاندار رایزنی کرده ایم که ایشان نیز ابلاغیه ای در این زمینه خطاب به دستگاه های مربوطه برای اصلاح رویه و دیدگاه حاکم صادر کرده اند.

هاشمی تختی به مبحث توسعه راه های منتهی به سرخون و روستاهای اطراف اشاره و گفت: از دیگر مباحث در این منطقه موضوع کشاورزی است که با توجه به مشکلات فراوان در این حوزه، کشاورزان با تنگناهای اساسی و نا امیدکننده روبرو هستند و به نوعی حوزه کشاورزی در حال تهدید و یا بهتر بگوییم انقراض است.

نماینده شهرستان های بندرعباس در مجلس از رایزنی های گسترده برای رفع مشکلات کشاورزان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: کشاورزی منطقه سرخون با توجه به ظرفیت های موجود به پویایی لازم برساند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.