صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / اخذ چندین نمایندگی فروش «تاپکیش» از کره‌جنوبی و چین
اخذ چندین نمایندگی فروش «تاپکیش» از کره‌جنوبی و چین

معرفی پنجمین عرضه اولیه فرابورس ایران در چهلمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه

اخذ چندین نمایندگی فروش «تاپکیش» از کره‌جنوبی و چین

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش که شنبه هفته آینده شاهد عرضه اولیه 10 درصد از کل سهام این شرکت در بازار دوم معاملاتی فرابورس ایران هستیم، با حضور در چهلمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران توضیحاتی در خصوص تاریخچه ، افتخارات کسب شده توسط این شرکت در سال‌های اخیر، فعالیت‌ها و روند سودآوری آن ارائه کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرابورس ایران، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش که شنبه هفته آینده شاهد عرضه اولیه ۱۰ درصد از کل سهام این شرکت در بازار دوم معاملاتی فرابورس ایران هستیم، با حضور در چهلمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران توضیحاتی در خصوص تاریخچه ، افتخارات کسب شده توسط این شرکت در سال‌های اخیر، فعالیت‌ها و روند سودآوری آن ارائه کرد.
علیرضا بهمنی با اشاره به اینکه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش شهریورماه سال ۱۳۸۷ تاسیس و ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این شرکت با نماد «تاپکیش» با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون ریال فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اکنون آخرین سرمایه شرکت به ۴۰۰ میلیارد ریال طی سه دوره افزایش سرمایه افزایش یافته است.
وی همچنین به معرفی اعضای هیات‌مدیره این شرکت پرداخت و در ادامه موضوعات اصلی فعالیت «تاپکیش» را تشریح کرد.
بهمنی فعالیت‌های اصلی این شرکت را مطابق با اساسنامه شرکت مواردی همچون راه‌اندازی و نگهداری دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی (POS)، پایانه‌های شعب (Pin Pad)، خودپردازها (ATM)، خودپردازهای غیر نقد (Cashless) و سایر تجهیزات و ملزومات بانکداری الکترونیکی و کامپیوتری؛ ساخت و راه‌اندازی واحدهای صنعتی برای تولید یا مونتاژ تجهیزات یا ملزومات بانکداری الکترونیکی و کامپیوتری و مخابراتی؛ تولید و ارائه خدمات در خصوص انواع محصولات رسانه و چاپ؛ خرید و فروش، صادرات و واردات، طراحی، پیاده‌سازی و نگهداری تمامی خدمات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، شبکه‌ای، مخابراتی و بانکداری الکترونیکی؛ مشاوره، نظارت و مشارکت در اجرای طرح‌های انفورماتیکی و مخابراتی، بانکداری الکترونیکی و … اعلام کرد.
به گفته وی فعالیت‌های اصلی شرکت در سه بخش «تولیدی»، «پشتیبانی و خدمات» و «بازرگانی» است که در بخش تولید شاخه‌های اصلی فعالیت «تاپکیش» شامل تولید آداپتور دستگاه‌های کارت‌خوان، تولید، چاپ و برش کاغذ حرارتی دستگاه‌های کارت‌خوان و خودپرداز، شخصی‌سازی کارت‌های بانکی و تولید صندوق‌های فروشگاهی است.
وی اهم فعالیت‌های شرکت در حوزه پشتیبانی و خدمات را نیز شامل طراحی و پیاده‌سازی دیتاسنتر، انجام تمامی خدمات شبکه‌های کامپیوتری، خدمات پرستاری و پول گذاری دستگاه‌های خودپرداز و … اعلام کرد.
آن‌طور که مدیرعامل «تاپکیش» عنوان کرد فعالیت‌های این مجموعه در حوزه بازرگانی نیز شامل تامین دستگاه‌های کارت‌خوان، تامین انواع تجهیزات شبکه، ذخیره‌ساز و کامپیوتری، تامین و توزیع کاغذهای جانبو، تامین و فروش کارت‌های بانکی و در نهایت تامین آداپتور دستگاه‌های کارت‌خوان است.
وی به تغییرات سرمایه شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون اشاره کرد و در این مورد توضیح داد: سرمایه اولیه شرکت ۱۰ میلیون ریال و از آورده نقدی بوده و این شرکت سه مرتبه در سال‌های ۱۳۸۹، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۶ به ترتیب به میزان ۱۹۹۹، ۵۰۰ و ۲۳۳ درصد افزایش سرمایه داده است که دو مورد اول از آورده نقدی و افزایش سرمایه سوم از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده بوده است.
وی سهامداران «تاپکیش» را بر اساس دارا بودن بالاترین میزان سهم به ترتیب شامل گروه داده‌پردازی بانک پارسیان با ۸۰ درصد از سهام، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با ۱۹٫۹۹۵ درصد از سهام این شرکت و سایر سهامداران به میزان ۰٫۰۰۵ درصد از سهام «تاپکیش» عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش همچنین در خصوص مجوزها و افتخارات کسب‌شده توسط این شرکت گفت: کسب رتبه‌های ۱۶۷و ۲۰۳ بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران در سال‌های ۱۳۹۴و ۱۳۹۵، دریافت گواهینامه ISO 9001، دریافت گواهی احراز صلاحیت شرکت‌های انفورماتیک در سال ۱۳۹۶ و دریافت مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در سال ۱۳۹۶ از جمله افتخارات و مجوزهایی است که این شرکت در طول سال‌های فعالیت خود موفق به کسب آن‌ها شده است.
بهمنی عنوان کرد، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش نمایندگی فروش و توزیع کاغذهای حرارتی شرکت Hansol کره‌جنوبی، نمایندگی انحصاری فروش و پشتیبانی آداپتور و شارژرهای شرکت Huntkey چین و نمایندگی انحصاری دستگاه‌های کارت‌خوان Bitel کره‌جنوبی را اخذ کرده است.
وی در ادامه تعداد کل پرسنل شرکت را ۲۳۱ نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۳۵ درصد از نیروهای تاپکیش را جوانان ۲۶ تا ۳۰ ساله و ۳۰ درصد آن را جوانان ۳۱ تا ۳۵ ساله تشکیل می‌دهند.

آمار فروش دستگاه‌های کارت‌خوان «تاپکیش» مورد دیگری بود که بهمنی به آن اشاره و در خصوص آن اظهار کرد: در سال مالی ۱۳۹۵ توسط این شرکت تعداد ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ عدد دستگاه کارت‌خوان فروخته شده که در سال مالی ۱۳۹۶ این رقم به ۱۵۸ هزار و ۱۲۶ عدد افزایش یافته و در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۷ این رقم تعداد ۲۳ هزار و ۱۷۲ کارت‌خوان است.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های چاپ کاغذهای حرارتی نیز از اسپانیا خریداری و در این مجموعه مستقر شده‌اند این موضوع را موجب افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی تیراژ تولید کاغذ دستگاه‌های خودپرداز و کارت‌خوان اعلام کرد.
به گفته وی در حالی که در سال مالی ۱۳۹۶ آمار پرستاری، پول گذاری و پشتیبانی دستگاه‌های خودپرداز تعداد ۶۰۰ مورد بوده است، این آمار تنها در ۶ ماه نخست سال مالی جاری برای «تاپکیش» به عدد ۶۳۵ رسیده است.
بهمنی به آمار تولید و فروش کارت‌های بانکی نیز در سال مالی گذشته و امسال اشاره کرد و افزود: در سال مالی گذشته شاهد تولید و فروش ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۲۷۱ کارت بانکی در این شرکت بوده‌ایم که در ۶ ماهه نخست امسال این میزان به یک میلیون و ۳ هزار و ۶۱۷ عدد رسیده است.
مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش سود خالص شرکت را برای سال مالی ۱۳۹۵ رقم ۱۰۲ هزار و ۶۴ میلیون ریال و برای سال مالی گذشته ۱۰۶ هزار و ۶۴۰ میلیون ریال و برای ۶ ماهه نخست امسال ۶۱ هزار و ۹۰۲ میلیون ریال عنوان کرد.
بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آمار درآمدهای عملیاتی این شرکت برای سال‌های مالی ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۶ ماهه نخست سال جاری پرداخت. به گفته وی درآمدهای عملیاتی «تاپکیش» برای سال مالی گذشته در بخش تولیدی رقم ۱۵۷ هزار و ۵۲۹ میلیون ریال بوده که این رقم در ۶ ماهه نخست امسال به ۱۶۵ هزار و ۶۵۰ میلیون ریال رسیده است. همچنین در بخش بازرگانی درآمد شرکت به میزان ۹۶۶ هزار و ۴۷۲ میلیون ریال رقم خورده و در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۷ شاهد کسب درآمد ۲۰۳ هزار و ۹۰۲ میلیون ریالی برای این مجموعه هستیم.
مدیرعامل «تاپکیش» درآمد شرکت را در بخش خدماتی برای سال مالی قبل ۲۷۶ هزار و ۱۲۲ میلیون ریال و آن را برای ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۴۳ هزار و ۱۸ میلیون ریال اعلام کرد.
نسبت‌های مالی تاپکیش چگونه است؟
بهمنی حاشیه سود ناخالص تاپکیش را برای سال مالی گذشته ۶٫۴ درصد و برای ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۷ رقم ۱۶ درصد اعلام کرد. به گفته وی حاشیه سود عملیاتی، بازده حقوق صاحبان سهام و بازده دارایی‌های این شرکت برای سال مالی ۱۳۹۶ به ترتیب ۴٫۹ ، ۵۷٫۱ و ۲۴٫۳ درصد است که برای ۶ ماهه نخست سال جاری این ارقام به ترتیب ۱۰٫۴، ۲۲ و ۱۷ درصد رقم خورده است.
وی اهم فعالیت‌های انجام‌شده در این شرکت را در دو سال اخیر شامل خرید دستگاه‌های چاپ، برش و بسته‌بندی برای ایجاد خطوط جدید تولید کاغذ کارت‌خوان و خودپرداز، رشد قابل توجه تعمیر دستگاه‌های کارت‌خوان نسبت به سال ۱۳۹۵، شرکت در مناقصات تعمیرات و تامین دستگاه‌های کارت‌خوان، تامین کاغذ و پشتیبانی خدمات دستگاه‌های خودپرداز و اخذ قراردادهای جدید، عقد قرارداد فروش کاغذ با برخی از بانک‌ها و شرکت‌های PSP برشمرد.
مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش در پایان اظهار امیدواری کرد با ورود به بازار سرمایه و رعایت قوانین و دستورالعمل‌های مالی و عملیاتی، امکان گزارشگری شفاف و کسب بازده مستمر برای سهامداران این شرکت بیش از پیش فراهم شود.
لازم به ذکر است، شنبه هفته آینده مورخ ۳۱ شهریورماه شاهد عرضه اولیه تعداد ۴۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام تجارت الکترونیک پارسیان کیش در بازار دوم به عنوان پنجمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران خواهیم بود. روش این عرضه همانند عرضه‌های پیشین ثبت سفارش است و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی به تعداد ۸۰۰ سهم است که دامنه قیمت در این عرضه از یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ ریال تعیین شده است. همچنین مدیر این عرضه و متعهد خرید آن نیز شرکت کارگزاری بانک پارسیان است.

همچنین مطالعه کنید:

سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفند پرداخت می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت در سال ‌۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.