صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / هیلی: موضوع نشست شورای امنیت باید ایران باشد نه اسرائیل

با انتقاد از برگزاری نشست شورای امنیت برای رسیدگی به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی

هیلی: موضوع نشست شورای امنیت باید ایران باشد نه اسرائیل

نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشستی در شورای امنیت که موضوعش فلسطین و تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی بود، باز هم به تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان پرداخت و گفت که موضوع این جلسه باید ایران باشد.

نیکی هیلی

به گزارش کسب و کار نیوز، هیلی در یک گفت‌وگوی خبری نیز در پاسخ به سوالی درخصوص دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت که ترامپ خود باید درباره دعوت ایران برای یک دیدار دوجانبه با رئیس جمهور حسن روحانی تصمیم بگیرد.

وی تصریح کرد: به‌طور قطع اگر ایران درخواست دیدار بدهد، این رئیس جمهور (آمریکا) است که باید تصمیم بگیرد می‌خواهد این کار را انجام دهدف یا نه.

پیش از این محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفته بود که هیچ دلیل برای مذاکره با واشنگتن وجود ندارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه باوجود مخالفت اغلب کشورها، به‌ویژه دیگر طرف‌های برجام خروج یک‌جانبه خود از این توافق را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند.

نماینده آمریکا همچنین گفت که نشست روز چهارشنبه شورای امنیت که قرار بود تنها روی ایران متمرکز باشد، به یک موضوع گسترده‌تر برای رسیدگی به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی توسط کشورهایی چون کره شمالی، ایران و سوریه تغییر یافته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ریاست این نشست را بر عهده خواهد داشت. این در حالی است که سه‌شنبه هفته آینده هفتادوسومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک آغاز خواهد شد که ۹ روز نیز به طول می‌انجامد.

شبکه صدای آمریکا گزارش داده است که سخنرانی هیلی در جلسه شورای امنیت سبب شد تا این نشست بدون سخنرانی نمایندگان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها و بدون جمع بندی به پایان برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.