صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / صرفه‌جویی دو میلیاردی با ساماندهی حق التدریسی‌های شهید بهشتی
صرفه‌جویی دو میلیاردی با ساماندهی حق التدریسی‌های شهید بهشتی

رئیس دانشگاه خبر داد

صرفه‌جویی دو میلیاردی با ساماندهی حق التدریسی‌های شهید بهشتی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از برنامه جدی این دانشگاه برای اجرای طرح ساماندهی حق التدریسی‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون در نتیجه اجرای این برنامه توانستیم بیش از دو میلیارد تومان صرفه‌جویی هزینه‌ای داشته باشیم.

دکتر صدوق سرپرست دانشگاه شهید بهشتی

دکتر صدوق در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به مهمترین برنامه‌های دانشگاه شهید بهشتی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که بیش از ۸۰۰۰ نفر از این دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی(دکتری و کارشناسی ارشد) و حدود ۲۰۰۰ نفر آنها در دوره دکتری تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های دانشگاه شهید بهشتی سامان‌دهی حق التدریسان این دانشگاه است تا با اجرای این برنامه هزینه حق التدریسی‌ها کاهش یابد و بتوانیم از حضور اساتید استفاده بهینه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اجرای برنامه ساماندهی حق التدریسی‌های دانشگاه آغاز شده است و تاکنون بیش از ۲۰۰۰ ساعت ساماندهی صورت گرفته و براساس آن معادل دو میلیارد تومان در دانشگاه صرفه‌جویی هزینه‌ای صورت گرفته است.

دکتر صدوق خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهشی نیز دنبال این هستیم با پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به سمت حل نیازهای جامعه حرکت کنیم و به نوعی از پایان نامه‌های کاربردی که معضلی از معضلات جامعه را برطرف کنند، حمایت خواهیم کرد. درواقع ما راه همکاری دانشگاه و صنعت را در پروپوزال‌های دانشجویان می‌بینیم. ضمن اینکه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نیز تاسیس تا دنبال حذف فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و رفع نیازهای کشور باشند.

وی یادآور شد: باید برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها از لحاظ فرهنگی به سمتی حرکت کنند که رساله‌های دانشجویان برای حل مشکلات جامعه باشند و این موضوع به طور جدی در دانشگاه شهید بهشتی دنبال می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.