صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / دستگاه‌های نظارتی نسبت به اجرای قانون منع به کارگیری باید حساس باشند
دستگاه‌های نظارتی نسبت به اجرای قانون منع به کارگیری باید حساس باشند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس :

دستگاه‌های نظارتی نسبت به اجرای قانون منع به کارگیری باید حساس باشند

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این پیشنهاد که هر دستگاه اسامی، میزان بازنشستگی و تغییر وضعیت بازنشستگان را منتشر کند، پیشنهاد بسیار خوبی است چون باعث شفافیت این قانون می‌شود اما در قانون فعلی چنین پیش‌بینی صورت نگرفته است.

شاعری

علی محمد شاعری، نماینده بهشهر در گفت‌وگو با ایسنا، با توضیح مجدد قانون منع به کارگیری بازنشستگان پیرامون شبهات موجود و ایجاد شفافیت دراین قانون اظهار کرد: بعضی ممکن است بخواهند این قانون را دور بزنند. دستگاه‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات باید نسبت به اجرای دقیق این قانون حساس باشند و ازهرگونه سوءاستفاده جلوگیری کنند.

شاعری ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای تنویر افکار عمومی جلوی هرگونه شبهه را گرفته و اطلاع‌رسانی کنند. این پیشنهاد بسیار خوبی است که هر دستگاه اسامی، میزان بازنشستگی و تغییر وضعیت بازنشستگان را منتشر کند چون باعث شفافیت این قانون خواهد شد اما قانون فعلی چنین مساله‌ای را پیش‌بینی نکرده است.

نماینده بهشهر افزود: لیست افراد بازنشسته به طور کامل در دستگاه‌های اجرایی مشخص است. همچنین لیست تمامی پرداخت‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی کنترل خواهد شد. آنهایی که مشمول این قانون هستند به هیچ عنوان مستحق دریافت حقوق، دستمزد و مزایا نیستند. به کارگیری این افراد به هرشکل ممنوع و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: بعید می‌دانم با توجه به صراحتی که در قانون وجود دارد امکان سوءاستفاده از آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.