صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دبیرکل سازمان ملل تعهد همگانی به ارزش‌ها و قوانین جهانی را خواستار شد
دبیرکل سازمان ملل تعهد همگانی به ارزش‌ها و قوانین جهانی را خواستار شد

دبیرکل سازمان ملل تعهد همگانی به ارزش‌ها و قوانین جهانی را خواستار شد

دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان «تعهد مجدد به نظم جهانی مبتنی بر قوانین» و همچنین به سازمان‌های تحت رهبری او شد.

گوترش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری در شهر نیویورک گفت: ۱۲۸ تن از سران دولت‌ها هفته آینده در این نشست‌ها شرکت خواهند کرد و این نشان می‌دهد که سازمان ملل همچنان یک مکان غیر قابل انکار برای همکاری‌های بین‌المللی است.

گوترش گفت: تیم‌های سازمان ملل اکنون از تعداد برابری از زنان و مردان تشکیل شده در حالی که هرگز در تاریخ سازمان ملل این تعداد از مقام‌های زن برای عملیات‌های حمایت از صلح این سازمان سابقه نداشته است.

او اضافه کرد: هدف ما بر هم زدن عدم توازن قدرتی است که مدت‌هاست در سازمان ملل وجود دارد و به کار گرفتن حداکثر مشارکت‌های از سوی همه کارمندان برای پیشرفت سازمان است. این تغییر رویه به مقابله با اذیت و آزارهای جنسی نیز کمک خواهند کرد.

او گفت: تمرکز سازمان ملل بر پیشگیری، پاسخ سریع به اتهام‌زنی‌ها، حمایت از قربانیان و پاسخگو کردن مسببان است.

گوترش تاکید کرد: از این پس دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل با تیم‌های متخصص به صورت سریع به پرونده‌های اذیت و آزار جنسی رسیدگی خواهند کرد و از مجموع شش عضو این تیم پنج نفر زن هستند.

او گفت: یک خط تلفن ۲۴ ساعته از فوریه به تماس‌ها درباره اذیت‌ و آزارهای جنسی و سوء استفاده‌ها از سوی کسانی که در سیستم سازمان ملل هستند،‌ رسیدگی می‌کند.

به گفته گوترش، او در روز دوشنبه فرصت راه اندازی راهبرد جدید به نام “جوانان ۲۰۳۰ ” را  به همراه ابتکار عملی موسوم به “نسل نامحدود” خواهد داشت که هدف هر دو کمک به جوانان در زمینه آموزش و اشتغال است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: در نشست روز سه شنبه رهبران کشورهای عضو و سازمان‌های منطقه‌ای به منظور تقویت ماموریت صلح‌بانی سازمان ملل شرکت خواهد کرد.

گوترش در عین حال نسبت به تضعیف فرهنگ تعامل چند جانبه از جوانب مختلف در زمانی که بیش از پیش به آن نیاز است اظهار نگرانی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.